Gå til innhold

Spesielle startproblemer på min Ford KA


Fortune

Anbefalte innlegg

Jeg har 98 Ford Ka som har noen spesielle startproblemer.

 

Ofte etter at jeg har kjørt, og kjøringen har hatt et lite eller lenger opphold (spiller ingen rolle), så tenner ikke motoren når jeg vrir om nøkkelen. Det kommer bare en slags suselyd hver gang jeg vrir om nøkkelen, kombinert med en skarp skrapelyd innimellom. Jeg kan vri om nøkkelen alt fra 7 - 20 ganger før bilen til slutt tar tenning.

 

Problemet har vart i flere måneder, men jeg har aldri opplevd at den ikke starter til slutt. Så det største problemet med det, er at jeg må bruke en del minutter ekstra på en god del av parkeringsplassene jeg står på.

 

En annen spesiell ting er at det virker som symptomene oppstår på varm motor, og ikke kald. For når jeg starter bilen for første gang om dagen, så tenner den som oftest helt fint. Det er når jeg har brukt bilen, og f. eks skal innom en butikk, og så skal starte den igjen at startproblemene oppstår.

 

Noen som vet hva dette kan være?

 

Tusen takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mondeo: Spørs om jeg helt skjønner det spørsmålet, men hvis du mener om motoren går rundt når denne suselyden inntreffer, så tror jeg nok ikke det. Men motoren starter og går som en klokke etter mange nok forsøk. På kald motor starter den som regel ved første gang jeg vrir om nøkkelen.

 

opelduude: Jeg er ingen mekaniker, men er handy nok til å prøve meg litt fram. Er dette mulig å gjøre selv?

 

Og er det noen som vet om starteren må være inntakt på en evt. EU-godkjenning? Bilen går jo helt fint, problemene er kun ved oppstart etter parkering.

 

Takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår