Gå til innhold

På tide og finne ut av hvilke produkter jeg bør kjøpe.

Ranger emnet


hsunde

Anbefalte innlegg

Jeg Har INGENTING fra før av!

 

Tips til hva jeg bør kjøpe ? og evt hvordan det brukes, hvor jeg får kjøpt det osv :)

Håper noen skjønner hva jeg er ute etter :)

Er ikke noe showbil jeg har, men som de fleste her inne er jeg også over normalt interesserti bil og vil selfølgelig at min skal se så bra ut som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuftig, kva er det! ;)

 

Kva slags maskin har du?

 

Eg vil anbefalle deg å gå inn på DCN for å få ein overload med bilpleieinfo. Er ein tråd for nybegynnare der. So du kan lese kva andre har valgt.

Deretter kan du kika på Show & Shine trådene om kva andre kan gjera med bilene + kva slags produkter dei har valgt.

 

http://www.detailersclub.no/forum/

 

Du kan selfølgeligt svare her om du synes at det blir litt overload der!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja akkurat :p Har ikke peiling hva det er jeg har, brukte den på båten osv.. er som du sikkert skjønner ikke noe ekspert på omerådet:p

 

var og fikk tak i noe hos en lakkspesialist, skulle vist være enormt bra.. noe avfettningsgreier og noe hardwox ellerno.. kostet vell 1000kr totalt. pr flaske var 1 liter.

 

 

var og fikk tak i noe hos en lakkspesialist, skulle vist være enormt bra.. noe avfettningsgreier og noe hardwox ellerno.. kostet vell 1000kr totalt. pr flaske var 1 liter.

 

om DU skulle kjøpt inn varer da? hva ville du kjøpt deg?:p

 

"forvask"

"hovedvask"

"polering/shine"

 

 

Skal ta en titt inn på siden du nevner:) takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 3 typer avfettinger som er på topp no. Det er prickbort, surfex og ironX.

 

Prickbort er beregna for å ta asfalt. Den skal ikkje blandes ut og sprayes på tørr bil. La den ligge på i nokre minutter og spyl av.

Denne brukes ikkje ved all vask, men relativt ofte. Brukes vanligvis under vinduene.

 

Surfex er beregna på dritt. Er kjempebra til å ta dritten og skal blandes ut. Ifra 1:5 til 1:30 er normalt. (1:5 er 1 del avfetting + 5 deler vann)

Sprayes på heile bilen og spyles av etter nokre minutter. Brukes vanligvis alltid ved vask.

 

IronX er beregna på metallpartikkler. Skal ikkje blandes ut og sprayes på tørr bil. Vente nokre minutter og spyles av. Brukes vanligvis berre når bilen skal poleres.

 

So er det tid for vask. Bruk 2 bøtter. 1 med såpe og 1 med vann for å skylle svamp/vaskehanske. Omtrent alt av såper som nettbutikker for bilpleie selges er bra.

Etter vask må bilen tørke. Da brukes vanligvis tørkehåndkle beregna for dette.

 

So er det tid for polering. Uten maskin finnes det ein del bra produkter. Eg liker Swissvax og Cleaner Fluid Regular er fin der. Etterpå topper du dette med ein voks.

 

Med maskin er f.eks. Scholl sine produkter bra sammen med uber pads. Til slutt trengs det voks her og. Er masse bra å velge imellom her!! :)

 

Er nok masse meir å fortelle om dette her, so ikkje vær redd for å spørja!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår