Gå til innhold

Bytte låskasse bak.

Ranger emnet


Macgyver

Anbefalte innlegg

Hei.

Plutselig kunne jeg ikke åpne ene bakdøren fra utsiden lengre, men kan fra innsiden. Når en trekker i dørhåndtaket så tar det, men virker som det glipper.

Hører elektronikken virker i døren, så tror ikke det ligger der.

Formoder det da er låsekassen som er røket.

Noen som har byttet dette ? ser ut til å ligge litt kronglette til, må vel borre ut popnaglene som holder dør platen og ta ut rute ? kjøper ikke deler før jeg hva som er røket.

 

Eventuelt noen som har tilgang på delenummer for litt ebay handel ;)

 

 

Gjelder 2006 octavia II, skjedde og på en kammerat sin octavia med samme årsmodell og km stand, tydeligvis en svakhet..

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ingen som vet ? feilein er lokalisert, det er en liten wire fra låsekassen som går til dørhåndtaket, denne er hoppet av i dørhåndtak.

Men finner ikke ut hvordan jeg skal få sette den på igjen..

Prøver å laste ned en versjon av Elsawin da det ikke finnest noen haynes bok til denne enda. :(

Golf 5 er vel helt lik, og kan ikke tro vi er di eneste med dette problemet.

 

Skal lage en how to når jeg endelig finner dette ut, for dette var jammen noe drit :( verksted skulle ha 3500,- ink ny låsekasse, men det er ikke aktuelt.

 

Først må dørtrekket av, så må alle popnaglene borres ut.

IMAG0679.jpg

 

Så løsnes mekanismen til elvindu og vips er panel av.

IMAG0680.jpg

 

Så begynnet problemet, nemlig å prøve å få plastdingsen på plass i håndtaket, og en kan ikke se hva en gjør på heller.

Ser ikke hvordan dørhåndtaket går av, mulig det hadde gjort dette lettere.

Har ikke løsnet låsekassen, men kan ikke se det kan gjøre det lettere.

IMAG0682.jpg

 

 

 

Noen som kan hjelpe meg videre ?

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep. konkluderte med det var denne lille kabelen jeg og etterhvert. og takke være det bildet så fant jeg ut av det :) endelig :)

 

Tusen takk for link,er medlem på briskoda og har søkt, men fant ikke noe der selv :( :)

 

 

Nå virker

det igjen, nå er det bare å montere alt sammen igjen....

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår