Gå til innhold

Koblingsspørsmål - Pioneerspiller i Golf, canbus

Ranger emnet


oro23

Anbefalte innlegg

Jeg skal montere en AVH-2400BT i en Golf V med denne:

http://www.pioneer.eu/files/eur/car_acc_db/hw_remote/CTSVW002PAE.pdf

og har et par ting jeg er litt usikker på:

 

1) Kan jeg koble Park Brake (lys grønn) fra pioneeren til Park Brake (nr 2 på canbus, se pdf over) i stedet for å klipse den på håndbrekk-kabelen? Hvis nei, hvor er det lettest å komme til håndbrekkkabelen for å koble denne på i en Golf V?

Aller helst ville jeg fått til en bypass-løsning, men så vidt jeg forstår funker det ikke lenger med å jorde den, og jeg har ikke et rele.

 

2) På kabelen som fulgte med spilleren, er det to blå kabler som ikke er koblet sammen. I bruksanvisningen står det "Connect 5 and 6 when when pin 5 is a antenna control type. In other types of vehicle never connect 5 and 6." (side 5 her http://docs.pioneer.eu/Manuals/AVH_2400BT_CRD4601_installation_manual/?ForceLanguage=no )

Lurer på om jeg skal koble disse sammen, eller er det her den blå kabelen fra antenne adapteret (double diversity) skal ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Kan jeg koble Park Brake (lys grønn) fra pioneeren til Park Brake (nr 2 på canbus, se pdf over) i stedet for å klipse den på håndbrekk-kabelen?
Ja, dette er måten å gjøre det på etter regelverket. Men du får ikke sett på så veldig mye mens du kjører, da må håndbrekket dras opp...

 

Aller helst ville jeg fått til en bypass-løsning, men så vidt jeg forstår funker det ikke lenger med å jorde den, og jeg har ikke et rele.
Et vanlig relé koster vel 30,- på biltema...

 

 

er det her den blå kabelen fra antenne adapteret (double diversity) skal ?
Ja. Om du kobler dem sammen betyr bare det at den blå kabelen går fra spilleren og helt bort til ISO-kontakten, så det spørs litt hvor du vil tilkoble antenne-adapteret.

Bla. BMW-modeller må ha blå kabel tilkoblet i ISO-overgangen for å få aktivisert antenneforsterkeren til originalantenna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg takk for svar. Mulig jeg litt treg men fikk ikke det med antennen til å virke. Jeg skal altså ikke koble de to blå som hører til spilleren sammen, men i stedet koble den blå som kommer fra spilleren til antenneadspteret? Så ikke helt ut som de kontaktene passer sammen. Forsøkte, men fikk ikke inn noe radio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg forsøke å koble den til til den lå som kommer fra spilleren (og ingenting i den som går til iso-kontanten), men fikk ikke inn en eneste radiokanal da jeg søkte. Kanskje det er noe annet som er galt.

De to antennetilkolingene på overgangen (denne her http://enfigcarstereo.com/CONNECTS2_CT27AA56.html) satt forresten så tett at det egentlig ikke var plass til å koble på begge Fakra-kontantene, siden plasthylsene ikke fikk plass. Den ene plasthylsen (på overgangen) knakk derfor av litt, men begge er koblet i likevel.

 

 

Noen som har forslag til hva jeg kan prøve for å få antennesignal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår