Gå til innhold

mistet all kraft i min 2000 1,9 tdi???

Ranger emnet


loveleeds

Anbefalte innlegg

Hei!

 

har en passat 1.9 tdi 2000 model stv.

for en tid siden merket jeg bilen hadde problemer med og "slå inn " når jeg speedet på. måtte opp i 3000 omd så kom den. etterhvert forsvant dette og nå idag så var det like før den streiket helt... gikk så vidt fremover i bakkene og lugget og bilen luktet vondt og virket veldig varm etter kun en kort tur... skal levere den inn men er det noen ting jeg kan sjekke selv??

 

luftmassemåler, er det turboen som er gåen...?? noe annet??

 

 

takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er også typiske symptomer på gåen luftmasse måler. En kabel fra ebay til 100 kr, en pc, og du kan kjøre en diagnose for å se om det er den som er gåen.

 

hadde en som koblet til ett slikt diagnose verkty men han sa det ikke kom frem noen feilmeldinger.Men mener og ha lest andre plasser at en defekt luftmasse måler ikke kommer opp som feilmelding(ikke vet jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å finne ut det så må du se på verdier, er ikke alltid det lagres noen feilkoder, du må da se på luftmengden som bilen får i forhold til det som den skal få om den er defekt. For å komme til å kontaktene inn på dysene så må du ta av toppdeskelet, skrur du ikke mye bil så det er ikke noe du bør begynne med på egenhånd.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en som koblet til ett slikt diagnose verkty men han sa det ikke kom frem noen feilmeldinger.Men mener og ha lest andre plasser at en defekt luftmasse måler ikke kommer opp som feilmelding(ikke vet jeg)

 

Det er riktig at det ikke alltid kommer opp feilmld ja. I mitt tilfelle med defekt måler, så fikk jeg en feilmld på den (signal to low)

Evnt kan du koble ut kontakta til lmm og kjøre en liten tur. Om bilen blir værre har du en frisk lmm. Om bilen oppfører seg akkurat likt så har du en defekt lmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lignende problem på min passat. byttet da en plastskinne som ga strøm til dysene. Jobben kosta et par tusen kroner på det lokale verkstedet. Selve skinna kosta rundt 700,-.

Etter bytte av denne gikk bilen som ei kule igjen.

Min bil gav ingen feilkoder når jeg tok diagnose på dette (VAG-COM).

"Gamle biler pajer fordi de er gamle, nye biler pajer fordi de er stusslige"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår