Gå til innhold

Ny bil, utvide lydanlegget, hva med garanti og div anng. montering?

Ranger emnet


just-_-me

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nylig kjøpt meg en ny Volkswagen polo higline (2011 mod.)

 

Lyden i bilen er helt grei, men savner mere bass....

 

Tenkte at jeg skulle beholde de fabrikk monterte høytalerene i bilen, men bytte spiller.

I samme slengen da, så vil jeg legge opp en feit nok plusskabel til bagasjerommet, en signalkabel og en remote kabel.

monterer da en, kanskje to subber, typ 15" el. 18", baki der på et viss.

 

Alt det der er greit, har en bekjent som har jobbet på VW, så han skaffer info om hvordan demontere spiller etc.

 

Men, hovedspørsmålet, før jeg i det hele tatt bestiller noe som helst, hvordan stiller dette seg i forhold til garanti og lignende på bilen?

Hvordan er det når jeg begynner og fikle med og legge fram en plusskabel fra batteriet og slikt, er det noe problem, så lenge det blir gjort "profesjonelt" nok?

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å legge opp kabler selv, og så få merkeverksted til å koble det opp så du har ditt på det rene om oppkobling. Forutsetter jo selvfølgelig at du legger kablene med vett.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått ny spiller, og skulle koble den, koblet den til, skrudde på tenningen, men ingenting skjer... kun en rød diode som blinker, akkurat ja....

 

Har kjøpt følgende CAN adapter: (skal det kobles til noe i andre av enden av den boksen? hva da?)

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4702&katid=394&mid=m436&vn=736

 

og denne spilleren:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=8337&katid=173

 

 

i bilen i dag, sitter det en RCD310 spiller.

 

Her er en kjapp skisse på hvordan jeg har koblet det opp... (finns ingen andre muligheter forsovididt....)

 

http://www.lonnkvist.priv.no/tilkobling.jpg

post-16561-13804854051158_thumb.jpg

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette skal bilradiospesialisten kunne hjelpe deg med, det er tross alt de som har solgt deg dette, ikke en gjeng ukjente forumryttere. ;)

 

På den andre siden av adapteret skal overgangskabelen CTKENWOODLEAD settes inn, og tilkobles Kenwood'ens inngang for SW-control, altså slik at multifunksjonsrattet ditt vil fungere med din nye spiller. Den overgangskabelen skal ha fulgt med Can-adapteret iflg. linken din.

Endret av TransMedia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette skal bilradiospesialisten kunne hjelpe deg med, det er tross alt de som har solgt deg dette, ikke en gjeng ukjente forumryttere. ;)

 

På den andre siden av adapteret skal overgangskabelen CTKENWOODLEAD settes inn, og tilkobles Kenwood'ens inngang for SW-control, altså slik at multifunksjonsrattet ditt vil fungere med din nye spiller. Den overgangskabelen skal ha fulgt med Can-adapteret iflg. linken din.

 

fulgte nok ikke med noen slik kabel, får sende en mail til spesialisten og høre ;)

 

 

men den ledingen som jeg mangler, den skal jo ikke ha noe og si, for at spilleren skal våkne til liv...?

 

Alt som er på den tegningen jeg la ut, det er det som fulgte med CAN adapteren jeg kjøpte...

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer overaskende bra! Den plata ligger ca 10cm over forsterker og sub. Reservehjul var det ikke okke som. Bare heiv ut den isoportingen. Bilen var fin og enkel og jobbe i om du har gjort dette før. Fant en gjennomføring rett bak batteriet og koplet meg på en av inngangene der som var ledige. Obs! husk sikring max 30cm fra batteripol. Signal fikk jeg med å lodde på stingers lavnivåadapter på høytalerledningene bar på spilleren. Var ikke noe adapter å få taki til spilleren vår (rcd510) så gjørde det på denne måten. Skrudde ned bassen på ht i dørene og det skal mye til nå før det vrenger.

post-44964-13804854055347_thumb.jpg

post-44964-13804854055392_thumb.jpg

post-44964-13804854055431_thumb.jpg

post-44964-13804854055469_thumb.jpg

post-44964-13804854055506_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår