Gå til innhold

8.2 Co Utenfor fabrikantens verdiomeråde ved forhøyet tomgang (2)

Ranger emnet


tore_j

Anbefalte innlegg

Hei!

var på EU kontroll og fikk en del feil,men fatern har nå fikset det meste bortset fra 8.2 dvs "Co Utenfor fabrikantens verdiomeråde ved forhøyet tomgang (2)" det her måtte jeg gjøre på verksted da det måtte sjekkes osv.

Har veldig blanet erfaring med verksted,noen som har noen og anbefale i oslo som kan fikse det? før jeg levere den tilbake til NAF får etter kontroll? ut fra andre som kan litt om bil er det her vist veldig fort gjort.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden den har fått nye plugger og nytt luftfilter? Det kan være nok, ellers så har den sikkert lambdasonde, den blir også tregere med tiden slik at den ikke regulerer like fort og dermed høyere utslipp.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden den har fått nye plugger og nytt luftfilter? Det kan være nok, ellers så har den sikkert lambdasonde, den blir også tregere med tiden slik at den ikke regulerer like fort og dermed høyere utslipp.

 

takk får rask svar :)

fikk så klart ikke noe mere info fra NAF hvor "ille" det var,sto bare ikke godkjent....så da blir det ikke så lett og finne ut får vel ringe til NAF og høre,hvis det ikke er så ille kan jeg prøve med plugger og luftfilter men er det "way off" får jeg kjøpe en ny lambdaonde vil jeg tro.

 

Takk igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo akkurat hvor høy verdien er det, skal ikke være høyere enn 0,5 på biler med katalysator. Er jo veldig sjelden det er noe galt med katalysatorer på bensinbiler.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår