Gå til innhold

Batteriet tapper seg !! IOD sikring??

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en `02 Voyager 2,4L SE som tapper seg for strøm i løpet av natten. Bilen lader 14,4V på amp meteret og starter helt fint etter jeg har kjørt bare det ikke har gått for lang tid. Målte at bilen bruker 1,66 amp når tenningen er av. Tok ut en etter en sikring helt til jeg kom til en sikring som het IOD som gjorde at amp meteret gikk ned til 0,02. Nå kjører jeg uten denne sikringen i bilen noe som gjør at sentral lås, radio osv ikke fungerer..

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre? trenger hjelp.. hvorfor tappes bilen for støm med denne sikkringen i..

 

mvh Kristoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter bilen når den har stått en stund så lenge denne sikringen ikke står i? I såfall så hadde jeg begynt å lete etter strømtrekk på de forskjellige komponentene. Nå har du nyere bil en noen av mine er. Men hvertfall på disse som jeg har så er det en sikring som tar strømmen til "alt".. Sånn som den IOD sikringen på din.. Også er det egne sikringer til hver enkelt av komponentene i tillegg. Tror jeg hadde satt i IOD sikringen og målt hvor mye amperen faller når du drar ut hver enkelt.

1999 Chrysler 300M 2.7 LR
2003 Chevrolet Silverado 6.6 Duramax
2009 Mercedes Sprinter 318 V6 CDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var problemet løst! Tenningslåsen var ødelagt så mann kunne ta ut nøkkelen i alle posisjoner. uten å vite dette vridde jeg nøkkelen helt tilbake og tok den ut. det som skjer da er at bilen bruker ca 1,5 til 2 amp når den er låst. nøkkelen skal ut i posisjon 2 da er den i lock. sjekk dette alle dere som har en chrysler som tapper seg for strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår