Gå til innhold

Hvilken dynamo til HiAce?

Ranger emnet


bubbenaas

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg sliter med å finne ut hvilken dynamo som passer til min Toyota HiAce 1997.

Toyota HIACE IV Wagon (_H1_, _H2_) 2.4 TD (LXH12_, LXH22_)

 

Når jeg går inn på Mekonomen/Bilxtra så får jeg opp to alternativer:

 

Lucas/ELK

 

ELK/LRA02710 med dobbelremskive , inkl. vakuumpumpe , for kjøretøy med 12V utgang , varmebestandig , boring - ø 1 [mm] 10 , reimskive Ø [mm] 72 , Pluggtype-ID S-IG-L (Plug 24) , Lengde 1 [mm] 77 , Lengde 2 [mm] 88 , dynamor-ladestrøm [A] 70 , volt 14 , tykkelse/styrke [mm] 70 , Klemme M6 B+

til årsmodell 200112

Skaffevare 4 282,50

 

ELK/LRB00308 for kjøretøy med 12V utgang , Klemme M6 , boring - ø 1 [mm] 10 , reimskive Ø [mm] 72 , volt 12 , Lengde 1 [mm] 77 , Lengde 2 [mm] 88 , dynamor-ladestrøm [A] 70 , tykkelse/styrke [mm] 70 , rippeantall 2

til årsmodell 200112

Skaffevare

 

De på bilxtra kunne heller ikke fortelle meg hvilken som passer.

Noen som vet?

 

Mvh

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru ut din og se hvilken som er lik :-) De skal ikke helt være like mener jeg..

Men en sånn skal ikke koste stor mer på toyota.. Så er du sikker på at du får riktig.. Og hvis du lar de se på den, så kan de se om det bare børstene som er dårlige, hvis du ikke ser det sjøl da :)

05' Toyota HiAce 2.5 D-4D!

00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210!

 

BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de er helt lik hverandre de to alternativene også :) Toyota sin orginale kommer uten vakumpumpe osv. Dynamoen stoppet ikke å virke gradvis, kjørte gjennom en stor vanndam her for en liten stund siden. Etter det så kuttet den, tror den er kortsluttet. Har sjekket alt av sikringer. Så ville bestille en ny en på bilextra eller liknende. Tenkte jeg skulle ha en ny en for hånda når jeg skrudde ut den defekte :) Men, må finne ut hvilken de skal bestille, bilxtra var usikker på hvilken som var den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår