Gå til innhold

Opel Astra G 1,6l 16V 1988, starteren slår ikke inn nå nå når det er varmt.

Ranger emnet


eXony

Anbefalte innlegg

Heisann! :D

Har et svært irriterende problem med Astraen min xD Starteren nekter å slå inn når det er varmt i bilen. Må bestandig sette bilen i en bakke og trille den i gang, når det er varmt ute.

Virker som det hjelper å lufte ut av bilen invendig, men da blir jeg sittende en stund (20-30 minutter) så slår starteren inn.

Har hørt at det kan skyldes startreleet på bilen. Lurer også da på, sitter startreleet løst innvendig i bilen (i sikringsboksen) eller sitter det direkte på starteren.

Skulle jo tru at det var noe inni bilen som gjorde at jeg ikke fikk start.

Kan det være andre ting som gjor at starteren ikke slår inn når det er varmt i bilen?

 

Trenger sårt hjelp med dette! :D

 

 

 

Takker for all hjelp jeg kan få.

 

Med vennlig hilsen

-eXony

Endret av eXony

Opel Astra Sport 1,6 1999. Blå metallic... Deilig all the way!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være flere ting, må nok fram med multimeteret:

Defekt tenningsbryter slik at startern ikke får styrestrøm.

Defekt starter

Nå har jeg ingen anelse om den har startrele eller ikke i såfall så sitter det sammen med de andre releene

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig at det er innslaget på starteren som er dårlig/slitt. Detr sitter på starteren, som igjen sitter montert under eksosmanifoilen. Når bilen drar på årene, så er starteren bltt kokt så mye og lenge, at innslaget er helt tørt. Kjøp em brukt starter hos høggern, så vil jeg tro at du har løst problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår