Gå til innhold

Hjelp med bytte av spiller

Ranger emnet


Teig1

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har ikke mye peiling på bytting av selve spilleren, faktisk bare gjort det et par ganger før.

Jeg har en Mitsubishi Pickup L200 som jeg gjerne vil bytte ut den original Mitsubishi spilleren i.

 

Her er originalspillerens bakside :

1141837.jpeg

 

Bilens tilkoblingskontakt

1141842.jpeg

 

Alpine spillerens tilkoblinger

1141843.jpeg

 

Wat is dis?

1141846.jpeg

 

Spilleren er en Alpine CDE-9882Ri

 

Klikk på bildene for større oppløsning

 

 

Anyone som vet om hvor jeg finner noe som kan brukes her? Er lei av den gamle Mitsubishi spilleren som bare funker på Radio med P3 :yummy:

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde nr1 er orginalspilleren går jeg ut ifra, og har skal pluggen sitte i, og den skal følge spilleren når du tar den ut. Litt lenger innover ledningene så skal det sitte to kontakter, se om du finner dem.

Bilde nr2 er vel den kontakten som passer i orginalspilleren?? Se videre innover i dashbordet om den går over til to plugger med masse ledninger i.

Bilde nr3, her skal det følge med en kontakt fra alpine, og denne skal da også ha to plugger i andre enden.

Bilde nr4, hvor går andre enden av den kabelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke så vanskelig, du trenger bare en ISO-overgang til Mitsubishi-modeller:

 

2551_phonocar_4_709.jpg

 

Den skal da plugges inn i Bilde 2-kontakten fra bilen. ISO-kontaktene (den svarte og brune på bildet over) skal inn i den ISO-tilkoblingen som SKAL ha fulgt med Alpine-spilleren... men spilleren din har kanskje vært stjålet en gang i tiden... ;)

Den ser sikkert noe slik ut:

zrs-73.jpg

 

Ang. Bilde 4 må man vel nesten spørre om du i det hele tatt har lest bruksanvisningen... den er for tilkobling av iPod eller AUX med ekstra tilbehørskabel:

 

iPodAlpine2008.jpg

 

4_148.jpg

Endret av TransMedia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar! :) Fine poster begge

 

Skal dobbeltsjekke kontaktene inne i bilen, men kunne ikke se 2 stk med engang tidligere i dag, mulig de sitter lengre inn. Ang Alpine spilleren tok jeg den bare ut fra min Rover, som jeg ikke bruker lenger da jeg trengte en Pickup til å frakte Crosser og div utstyr. Kan hende den kontakten sitter i roveren, titta ikke engang da jeg bare tok den ut etter at jeg tok av skilta av Roveren ( under 24 år og syntes det er unødig å bet. avgift og forsikring for begge :P )

 

Tenkte meg at det kanskje var noe slik den siste kontakten kunne være (som sitter i Alpinespilleren)

 

Takk for svar.

 

EDIT

 

1142360.jpeg

1142361.jpeg

 

Fra roveren. Tror Roveren har original-kontakt som passer til Alpine spilleren, kunne ikke finne noen overganger så langt jeg kunne følå på ledningsnettet med fingrene i hvertfall ( gjelder megge bilene)

Endret av Teig1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger den over gangen fra transmedia, og den pluggen du har i roveren skal gå over i 2 kontakter som passer i overgangen fra trans media, så lenge de ikke er klipt over og skjøta i roveren

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår