Gå til innhold

Fuktighet/vannsamling

Ranger emnet


Leeloo84

Anbefalte innlegg

Hei. Eg har ein AUDI A4 1,8 AVANT B5. Dei siste mnd har det samla seg vatn i golvet i baksetet. Det begynte først på gulvet bak passasjersetet, også har det begynt på golvet bak førerstete. Har vert hos ein som har med bilpleie her eg bur, og dei har sjekket pakningene i dørene bak, sjekket B-lista, og spylt vatn øverst i motoren og vatn kom gjennom fint. Dei kunne ikkje finne ut kor vatn som samla seg i golvet i baksetet kom fra. Syntes dette var merkelig. Dei støvsugde opp vatn som var samla seg opp, og det var ikje lite heller. Eg sto og såg på som eit nervevrak. Dei spylte bilen godt, og fant ingen lekkasje i pakningene. Da eg kom heim hadde det kome på nytt vatn i golvet ( sikkert etter all spylingen av utsiden av bilen) Utrolig frustrerende. No skifter eg avispapir kvar dag, for å trekka opp vatn frå teppet på golvet, men da virke som da aldri blir tørt. Noken som har tips ka annet det kan vere??? Kor e da vatn snik seg inn ifrå, siden det ender på golvet i baksetet? Har hatt bilen oppe på bukk og, og da såg fint under, og ingen vatn kom ut då me åpna opp den proppen under. grrrrrrr.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står litt om dette her

sitat:

"3.4

Q: Jeg har vann i bilen. Hjelp?!

A: Hvis vannet samler seg foran i bilen (altså foran forsetene) kan det komme av at dekslet til pollenfilteret ikke sitter riktig og vannet renner derfor inn i luftekanalene i bilen. Hvis vannet samler seg f.eks. bak førersettet kan det være lekkasje der panservaieren kommer inn i kupéen. Da renner vannet ned der og under gulvet og samler seg bak førersetet.

 

For å slippe dette må du passe på at dekslet til pollenfilteret sitter montert riktig, og det samme gjelder for gummi gjennomføringene til panservaieren."

 

og om dette skulle være feilen og du får bilen tett igjen så er det nok en god ide og hive ut hele tepet for tørk, selv om dette er en del jobb. På undersiden av teppet ligger det nemelig et lag med skumgummi som er veldig glad i vann. Om du demonterer dekselet rett i fremkant av enten passaskjer eller fører dør nede mot teppe så vil du se hva jeg mener;)

 

Hvis du er heldig så går det kanskje an å demontere baksete og kanskje litt++ slik at du får løftet opp teppe og kan sette inn en liten vifteovn som kan blåse trøt.

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår