Gå til innhold

Startproblem og hva betyr denne lampa?


mario94

Anbefalte innlegg

Hei, for et par dager siden begynte bilen å fuske noe sykt mens jeg kjørte. Så fikke jeg motorstopp og bilen ville ikke starte når jeg dro om tenninga. Jeg fikk starten den ved hjelp av bakke start, men med en gang jeg slapp gass så stoppet vilen igjen.

Denne lampa begynte å lyse (øverst til høyre):

24gm97t.jpg

 

Jeg får heller ikke noe gnist fra glødepluggene.

 

Ting som er gjort uten hell:

* Byttet glødeplugger

* Byttet coil

* Byttet hjernen

* Sjekket glødeledninger

 

Noen som vet hva det kan være?

Endret av mario94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet hjernen??? Bytter du den uten å feilsøke noe mer? Jeg er rimelig sikker på at en av possisjonsfølerene dine er defekt slik at hjernen ikke får noe signal og da blir det ingen gnist. Få lest ut feilkoden, det burde du gjort med en gang i stedet for å skifte ut flere dyre deler. Det er motorlampa som lyser. Ikke for å være frekk men det heter tennplugger og pluggledninger på bensinbil ;) Hvilken fiat har du? Årsmodell og motorstørelse?

Endret av opelduude

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet hjernen??? Bytter du den uten å feilsøke noe mer? Jeg er rimelig sikker på at en av possisjonsfølerene dine er defekt slik at hjernen ikke får noe signal og da blir det ingen gnist. Få lest ut feilkoden, det burde du gjort med en gang i stedet for å skifte ut flere dyre deler. Det er motorlampa som lyser. Ikke for å være frekk men det heter tennplugger og pluggledninger på bil ;) Hvilken fiat har du? Årsmodell og motorstørelse?

 

Sorry for dårlig fagspråk.

 

Hvordan leser jeg ut feilkoden?

 

Ah, så det kan være føleren som er gåen?

 

Har en Fiat punto 1998 modell, 55hk, 1,1 liter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=1478420&CarReference_ID=287&CategoryType_ID=1

Sånn ser den ut, den sitter enten på veivakselen eller på svinghjulet, når den ikke gir fra seg signal så vet ikke hjernen på bilen hvilken posisjon motoren har og dermed ingen gnist heller.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=1478420&CarReference_ID=287&CategoryType_ID=1

Sånn ser den ut, den sitter enten på veivakselen eller på svinghjulet, når den ikke gir fra seg signal så vet ikke hjernen på bilen hvilken posisjon motoren har og dermed ingen gnist heller.

 

Tusen takk for raskt svar, jeg drar til huggern iløpet av uka og får bytta den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig, hadde jeg vært deg så ville jeg heller kjøpt ny føler da du ikke vet tilstanden på det som kjøper på høggern, men det er ditt valg :)

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er føler bytta og bilen går bedre enn noen gang.

 

Jeg tar det tilbake, tok en kjøretur nå og bilen stoppet hele tiden, hva kan det være? Jævlig frustrerende!

 

Kan det evt. være at jeg brukte en gammel sensor? Jeg har heller ikke fått skrudd den fast pågrunn av at den forrige skrua sitter fast. Har dette noe å si?

Endret av mario94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om sensoren er løs så kommer det til og gå galt så det er ikke rart. Hvor sitter føleren, på girkassa eller på registersiden? Får nok løsna skruen om den blir varma opp litt

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår