Gå til innhold

StiiaN124's Volvo 850 2.5l 10v

Ranger emnet


StiiaN124

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Bilen min er en volvo 850 2.5l 10v stv.

 

Tankene jeg har gjort rundt denne bilen er enkle og greie, men kan likevel gi den et løft utseendemessig.

 

- Bygge om til fjernstyrt sentrallås

- Nye felger

- Bygge pen installasjon for sub med BOSS logo i dempet belysning osv.

- Bygge 2.5" eller 3" eksos

- Bytte til 2.5l 20v motor( 170 hk kontra de 144 som sitter i nå)

- Kvesse kammer, plane topp osv på en eventuell 20v motor ( +/- 30 hk i den totale pakken og det vil da med ny motor gi ca 200hk +/- litt)

- Moderat senkesett

- Fjerne rust, små bulker osv. for så å foliere opp bilen.

- R-kitt eller pent og moderat stylingkit

- XC grill

- Angeleyes lykter eller V70 lykter forran, klarglasslykter bak og klarglass blinklys.

- Takspoiler

- Skinninteriør

- K/N luftfilterpakke?

 

Dette er bare små planer og jeg må ha godkjenning fra volvo til å bygge om til 20v(om jeg ikke får det bytter jeg likevel og holder kjeft).

 

Her er et lite bilde av kjerra:

 

Volvo.jpg

 

- StiiaN

Endret av StiiaN124

Volkswagen Passat 1.9TDI

- Volvo 850 2.5L * Solgt

- Mercedes Benz 200E w124 * Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Takker og bukker :D

 

Den passerte vel nettopp 291k km så den har gått et fint lite stykke, men mye slitedeler som er byttet allerde. Noe småtteri som må fikses som 2 dørstoppere og en turtallsgiver, bortsett fra det fin bil egentlig.

 

Nei, er ikke fan av hverken 240 eller 740. 850 er vel egentlig den eneste av "rånevolvoene" jeg liker, mtp at den er mer moderne osv.

 

Hvor du holder til da "sorvik94"?

Volkswagen Passat 1.9TDI

- Volvo 850 2.5L * Solgt

- Mercedes Benz 200E w124 * Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt uforutsigbar hendelse som skjedde i dag.

Enten har clutchen eller girkassa tatt kveld, så skal åpne den i morgen å se hvor landet ligger. Mest sannsynlig clutchen.

Er det clutch har jeg ny på plass mandag/tirsdag....

Volkswagen Passat 1.9TDI

- Volvo 850 2.5L * Solgt

- Mercedes Benz 200E w124 * Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

I dag ble det timer med skruing for å få løs motoren, senke den og ta av kassa og sjekke ut hva som skjedde i går. Viste seg at clutchen hadde tatt så kveld som det går an på fornuftig vis. I det vi klyvde kassa ramlet det fjærer og biter av metall ut av kassa, samt at ingenting er der det egentlig skal være lenger. Her er det et bilde av clutchen:

havarertclutch.jpg

 

I tillegg til ny clutch måtte jeg ha et nytt styrestag og bremseslanger forran. Fikk dette for 2500 inklusiv mva, så det klarer jeg lett, men det bremser litt nye lykter og annet stæsj en liten stund.

 

Men en artig nyhet er vel at jeg har sett meg ut to seter til Volvoen i skinn. I følge nettsiden skal de koste 300 kr(delebil) og de ser fantastisk fine ut på bildet. Har sendt mail på de og venter nå på svar. Så får vi invistere i seter forran først, så seter bak og resten av interiøret senere!

 

- StiiaN

Volkswagen Passat 1.9TDI

- Volvo 850 2.5L * Solgt

- Mercedes Benz 200E w124 * Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Nå har det seg slik at pga av noe slitedeler og en clutch som måtte byttes så er ting på prosjektet satt litt på vent. Men så fort jeg bekker Mai begynner jeg på og har allerede funnet ut priser på motor, seter og innredning generelt. Noe småtterier kommer jeg nok til å gjøre, men dere får bare ha tålmodighet med meg til bankbalansen min bekker mot bildeler igjen!

 

- StiiaN

Volkswagen Passat 1.9TDI

- Volvo 850 2.5L * Solgt

- Mercedes Benz 200E w124 * Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har da begynt på litt.

 

Nå har jeg begynt å bygge installasjon for subben og har klare planer. Har begynt litt og tror faktisk at jeg kan få til et fint resultat.

Har blitt litt småforkjøla så sagestøv osv. er slitsomt så holdt ikke på så lenge idag. Tok noen få bilder da.

 

IMAG0207.jpg

 

Her har jeg lag til plata slik bunne skal ligge. Den passet til min forbauselse perfekt!

 

IMAG0208.jpg

 

Tilpasset slik at jeg kan få tak i reservedekket om nødvendig. Skal lage en egen plate som skal ligge oppå denne, slik at det likevel blir fint.

 

IMAG0209.jpg

 

Har her tegna opp vinkelen på kassa, som faktisk ble kjempebra! Den passer perfekt i forhold til seteryggen!

 

Så i løpet av en ukes tid håper jeg på å bli ferdig. Skal jobbe med det litt ettersom formen er, men håper å få gjort mye i morgen/torsdag.

 

- StiiaN

Volkswagen Passat 1.9TDI

- Volvo 850 2.5L * Solgt

- Mercedes Benz 200E w124 * Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloi! Formen har ikke blitt værre så i dag ga jeg til på ny!

 

fikk idag laget veggene til subben slik at den får riktig str på kassa.

Nå må jeg lage bakveggen, fronten der subben skal stå og toppen.

 

Fikk bare tatt to bilder i dag, fordi tlf gikk tom for strøm, men skal ta noen i morgen når jeg kommer hjem. Om det blir emr jobbing i morgen vet jeg ikke enda.

 

IMAG0210.jpg

 

Vinkelen på kassa. Den passer bra i forhold til setet og den orginale formen på den andre subkassa! :D

 

IMAG0211.jpg

 

Her er begge vinklene satt på. I tillegg er det to til som begrenser kassa, inne i kassa. Blir nesten "kasception" :)

 

- StiiaN

Volkswagen Passat 1.9TDI

- Volvo 850 2.5L * Solgt

- Mercedes Benz 200E w124 * Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår