Gå til innhold

ESP-Feil?

Ranger emnet


slubbert

Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

Jeg kjører en Opel Corsa, 2007 Modell. Igår, etter å ha kjørt ca 2 mil, begynte ESP-kontrollampen å lyse og motoreffekten ble redusert. Faktisk så redusert at bilen nesten stoppet helt. Jeg stoppet derfor bilen og slo av motoren. Jeg startet bilen igjen etter en liten stund, og da fungerte alt som det skulle. Helt til jeg igjen hadde kjørt ca 2 mil, da det hele gjentok seg.

Kan legge til at veiene jeg kjørte på hadde tørr og fin asfalt, og det skulle ikke være noen grunn til at ESP'en skulle slå seg på.

Kan også legge til at jeg ikke har noe som helst greie på bil.

Hva kan dette komme av? Burde man ha oppdaget en feil eller lignende da jeg hadde bilen på service i høst?

 

På forhånd takk for hjelpen! :)

- Slubbert

Endret av slubbert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen gikk mest sannsynlig i nødmodus siden ESP-lampen begynte å lyse, dermed blir motor effekten redusert. Det er vanskelig å vite hva problemet kan være, det lureste er vell å dra på en Opel Forhandler å få lest av feilkoden som sannsynligvis har blidd lagret i bilens minne, tar ikke så lang tid, så det koster heller ikke så mye, med mindre det er en kjempefeil.. men høres ut som du har en defekt føler el. lignende

 

 

Edit: Var det noe spesielt du gjorde før esp lampen begynte å lyse? hard nedbremsing? Har akselerasjon? noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rart ut at esp lampa skal ha noe med motoren å gjøre. Du bør få lest ut feilkode på den. Det får du gjort på alle frie verksteder, du må ikke på merkeverkstedet.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene! :)

Jeg kjørte helt som vanlig uten hard nedbremsning eller akselerasjon før dette inntraff.

Jeg glemte å skrive isted at det etterhvert begynte å lukte svidd og bremsene har blitt veldig dårlige etter dette.

Kan det være at bremsene har vært på mens jeg har kjørt, og at det er derfor kontrollampen lyste?

Skjønner at jeg må komme meg på et verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du nevner at den gikk dårlig så kan det være at elektronikken trodde du spant også har den bremsa ned bilen, slik at bremsene lå på hele tiden.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår