Gå til innhold

Kjøp av campingvogn- hvilke lover gjelder?

Ranger emnet


hyys84

Anbefalte innlegg

Min onkel har kjøpt en campingvogn. I kontrakten står det at vognen "selges som den er". Bare noen dager etter kjøpet, oppdaget min onkel at hjulstillingen i vognen er skeiv og at dekket var slitt på innsiden. Han kontaktet derfor leverandøren av vognen, og de informerte han om at man måtte skifte aksling eller lignende(har ikke peiling på vogner) under vognen som kostet 12.000 kr.

 

Selger nekter å la onkelen min reklamere på kjøpet eller gi et prisavslag i etterkant, samt nekter å ta telefonen når han ringer. Hvilke lover gjelder her? Og dersom han nekter for det, hva er neste steg? Advokat? Konfliktråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selges som den er gir ikke automatisk at selger går fri. Det heter at feil som han burde hvist om skal opplyses om. Burde han hvist at hjulstillingen var skeiv?

 

Kjøper plikter også og gå over og eventuelt ta en test på det han kjøper. Her er det snakk om 12000 kr for rep. Skal han bruke advokat på en sak han kan tape så blir det fort mer enn 12000 kr.

 

Bruk pengene på rep og ta lærdom av saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at dekket var slitt på innsiden kunne din onkel ha sett dersom han kikket etter, det skulle / burde han ha gjort.

når det gjelder det at hjulstillingen i vognen er skeiv, så er det ikke så lett å si, hvor gammel er campingvognen? er den ett par år gammel så bør / må vel selger kanskje betale for reperasjon av dette. er derimot campingvognen 10-20 år gammel så er den vel kanskje oppbrukt og det at det er slitasje / feil som dette, bør vel kjøper regne med dersom selger ikke gir spesifikk "garanti" at det ikke er noen feil eller mangler - det gjorde han tydeligvis ikke.

Likevel er det GRATIS å kontakte forbrukerrådet og forelegge saken for dem - de er MEGET behjelpelige, det har jeg fått erfare med mine 2 saker mot (Bergheim) MOBILE Bergen, der jeg vant begge !!!!!!!!!!!!!!!!

Endret av EaglePilot

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår