Gå til innhold

i-con

Anbefalte innlegg

Hei

Har gått til anskaffelse av en Nissan NP300 D22 King Cab, 2011 modell

Bilen har gått 30000 km og fremstår stort sett som ny. Jeg har planer om å bruke bilen til arbeid og fritid. For å gjøre bilen litt utenom det vanlige og litt mer praktisk ønsker jeg å få et planlokk på, og litt en litt finere veltebøyle. Utfordring ligger visstnok i å få en typegodkjent veltebøyle til å passe med planlokket. I tillegg savner jeg veldig utetemperaturmåler i bilen. Rart det der når man er vant til dette i andre biler. Her har jeg bestilt speil med temperatur, autodim og kompass. Jeg bestilte kurve/tåkelys på ebay, og fikk tak i origiale lys for NOK 800,- :well:+ toll og frakt på 230 (forenklet tollbehandling) , nevner at original nissan lys fra forhandler kostet 6000,- + montering. Har startet monteringen ikveld. Skal ta noen bilder og vise i et nytt innlegg. I tillegg har jeg bestilt skreddersydde setetrekk. og Soting av ruter bak. [ATTACH]28382[/ATTACH]

post-69077-1380485393646_thumb.jpg

Nissan King Cab NP300 D22 - 2011

Chevrolet Blazer S10 - 1994

Oldsmobile Custom Cruiser - 1985

Opel Astra G - 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurve/Tåkelys er montert. I kit'et var det kombinasjonsbryter til rattstammen. Den var forholdsvis enkel å montere. Fem skruer og så dele dekselet rundt rattet. Deretter to skruer for å løsne bryteren og så koble fra tre kontakter. Kit'et inneholdt også relé. Dette var det bare å koble til den ferdige kontakten som lå bak dekselet foran døren på førersiden. Deretter var det å finne kontaktene i fronten. Disse måtte strekkes fra oversiden av grillen til undersiden. Litt trangt på førersiden da vinduspyletanken lå i veien. Syns det ferdige resultatet ble bra.

[ATTACH]28417[/ATTACH]

post-69077-13804853938096_thumb.jpg

Nissan King Cab NP300 D22 - 2011

Chevrolet Blazer S10 - 1994

Oldsmobile Custom Cruiser - 1985

Opel Astra G - 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte bilen inn på Lyd på Hjul i Bodø for å få tintet bakrutene på onsdag, samt å få lagt lyddemping under panseret. Etter avtale skulle bilen leveres på onsdag morgen, og hentes igjen torsdag. Dag1 skulle brukes til å legge film på vinduene, mens bilen skulle stå der til dag2 for å kvalitetssikre jobben slik at de var sikker på at filmen lå bra på vinduene. På slutten av dag2 hadde jeg ikke hørt noe, og besluttet å stikke innom. Fikk da beskjed om at de ikke hadde lagt film på vinduene fordi de ikke kunne lage mal på utsiden av viduet pga. det gitteret som er på den veltebøylen. Ok... forståelig..., men at de trenger å bruke to dager på det er uforståelig. At de i tillegg ble overrasket da jeg sa at dette burde de meldt om på dag1 fordi jeg hadde bruk for bilen. Har du bruk for bilen? Det visste vi ikke var beskjeden jeg fikk. Irritert ba jeg om å få betale for Dynamat lyddempingsplata og dro derfra. Hadde en positiv samtale med Bodø bilpleie etterpå som sa de kunne ta inn bilen og tinte rutene etter påske.

Nissan King Cab NP300 D22 - 2011

Chevrolet Blazer S10 - 1994

Oldsmobile Custom Cruiser - 1985

Opel Astra G - 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Har fått planlokk, men ikke fått montert det enda. Måtte vente lenge på å få det, og så måtte jeg få fikset opp i plankanten som var ganske slitt etter å ha hatt planinnlegg som har ligget og gnisset på kanten. Fikk det polert, det tok 99% av ripene som var ganske stygge. Etterpå fikk jeg lagt slitefolie på kanten. Svart matt. Har ikke ordentlige bilder av det enda, men skal legge en update når jeg får montert lokket. legger ut bilde av lokket fra da det ble prøvd, og et par bilder etter at jeg har fått sotet vinduene og satt på vindavvisere.

[ATTACH]31265[/ATTACH]

Med vindavviser, og legg merke til svart folio på scoopet.

[ATTACH]31266[/ATTACH]

Soting av bakrute ble bra.

[ATTACH]31267[/ATTACH][ATTACH]31268[/ATTACH]

Endret av i-con
Ordfeil

Nissan King Cab NP300 D22 - 2011

Chevrolet Blazer S10 - 1994

Oldsmobile Custom Cruiser - 1985

Opel Astra G - 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gule tåkelyspærene tok kvelden ganske raskt. Prøver meg på folie/film. Spent på om det holder.

 

[ATTACH]31460[/ATTACH]

[ATTACH]31461[/ATTACH]

[ATTACH]37772[/ATTACH]

post-69077-13804854950574_thumb.jpg

Endret av i-con

Nissan King Cab NP300 D22 - 2011

Chevrolet Blazer S10 - 1994

Oldsmobile Custom Cruiser - 1985

Opel Astra G - 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår