Gå til innhold

papperboy's e36 bane/racebil prosjekt

Ranger emnet


FX2000

Anbefalte innlegg

heisann.. da tenkte jeg skulle legge litt ut hva jeg driver med om dagen.

det hele begynte egentlig med at jeg kjøpte meg en ferdig banebil ifra nord norge..

en E36 325 i med div stæsj :

her er div bilder som er ifra selgeren..

eahxixruudlw0ao69m9c.jpg

eoc77jb7kkx3e7y0lw5n.jpg

ffwnpre989jijsudwoxo.jpg

ky5s29nwhmx4v24k2329.jpg

c32pjhbfalz6r3p3lvax.jpg

dette ga jeg da den nette sum av 25.000 for ikke ille den er også registert i norge så den trenger bare eu for skilt :)

 

her er den hjemme på gården

IMAG0247.jpg

IMAG0244.jpg

IMAG0243.jpg

IMAG0242.jpg

IMAG0253.jpg

IMAG0252.jpg

 

siden den ikke gikk 100% rent tokk jeg en komp test på den og viste seg at jeg mangla komp på sylynder 6 som fikk meg inn på den nåværende planen.. nemmelig s50b30 motor :)

så da var det bare å nappe bilen ned i garansjen til min bestefar og begynne å skru:

IMG_3892.jpg

IMG_3894.jpg

IMG_3898.jpg

IMG_3899.jpg

IMAG0351.jpg

IMAG0349.jpg

IMAG0347.jpg

så var det å skru ifra hverandre m50b25 motoren for å se hva som var galt..

IMAG0357.jpg

IMAG0362.jpg

IMAG0361.jpg

det er kanskje ikke så lett å se men på ene eksos ventilen her er det en sprekk å det viser seg at ventilen er litt bøyd

IMAG0362.jpg

alle stempler og sylyndervegger ser bra ut :)

da er vi vel up to date med m50'en

siden jeg nå var fast bestemt på å sette i m3 motor så kjøpte jeg forsterkningsplater å sveisa inn

så da var det bare å rive ned bakstillinga da..

IMAG0409.jpg

IMAG0408.jpg

IMAG0406.jpg

IMAG0404.jpg

IMAG0396.jpg

IMAG0383.jpg

IMAG0378.jpg

da det var gjort var det bare å taue bilen inn i garasjen igjen noe som viste seg å være artig med sommerdekk på skikkelig snøføre :P

for min del da var bilen klar for ny motor.. hvor får man tak i noe sånt? jo i england så rett etter jul dro jeg ned til england å henta meg en 94 M3 cab.. (masse deler å selge)

har ikke så mye bilder av cab'en men jeg har dette

IMAG0412.jpg

også en liten film snutt av når vi prøver å kjøre m3 på snø med sommer hjul (fin lyd :D)

th_VIDEO0013.jpg

 

senere har jeg gjort det meste for å få ut motoren i m3'en men det er noen bolter som er vanskelig å komme til uten bokk så mangler bare noen få.. før motoren er ute... har desverre ingen bilder av dette..

hjernen er sendt til http://www.Chipsenter.no for omprogramering

og der er vi up to date.. planer fremover sier du?? jo her skal du høre..

 

årets planer er å få over motor og driverk fra m3'en og godkjenne den som m3 og få skilt på den. det er første pri (samtidig bytte clutch og svinghjul til noe grommere)

 

etter det bygger jeg tilbake til K-sport bremser og understell eventuelt bøtteseter og racingratt

 

etter det er det bare morro og kjøring frem til jeg får råd til litt deler.. planer er som følger:

bur

carbon gt vinge med flipp

lakkere bilen hvit

gul folie på lyktene

endre utveksling og bytte til quaife diff

bytte ut alt av foringer samt stabstag til grommere utgaver

og diverse andre ting som faller meg inn..

bilen skal bygges for langdistanse løp i svergie/norge og eller annen racing bilen kvalifiserer til og muligens VLN etterhvert. og hvis økonomien gjør et hopp så 24 timersløp på nurburgring..

 

jeg som sikkert 70% av alle andre her på forumet er en stor fan av nurburgring og bilen kommer til å kjøres en del der nede..

 

skal faktisk på nurburgring om ca akkurat 24 timer nå med en kompis i hans 130i

min personlige bestetid på ringen er 9:28 med en e46 320ic 2001 (skikkelig dårlige dekk)

 

IMG_9264.jpg

 

ha en god lørdags kveld :)

Endret av Papperboy
skriveleif

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig gris! Skal prøve å få tatt en tur på ringen i sommer jeg og :D Dyrt å få kjøre der?

 

Ser ut som den blir grise rå den Bmw'en din! Utroli bra gjort :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringen skuffer ikke.. her er ferrarier R8 GTR og porche GT-3 rs hel normalt.. man ser nesten ikke på de.. men ariel atom V8 ikke så vanlig.. er helt sykt bra satsing av alle her.. en GTR r35 som kjørte ut i første sving på gp banen og føyk over sandfella å traff barrieren så han flippa over å taka på andre siden.

så er ikke helt ufarlig her heller kan man si men sykt rått kommer filmer og bilder etterhvert... skal sitte på med en race rigga e46 M3 med ess kompressor.. cant wait :D

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår