Gå til innhold

Toppakning G60

Ranger emnet


baremats

Anbefalte innlegg

Hallo, har kjøpt meg en G60 motor som er bygd om til turbo, det eneste som mangler på den før montering er toppakning, selger anbefalte ståltoppakning, helst 3 lags dersom jeg skal få ut litt mer effekt ut av den senere. men hvor i all verden får man tak i ståltoppakninger? har søkt og søkt, men klarer ikke å finne noen stann som har til G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G60 leveres originalt med toppakning av metall ;) Fås på Møller, delenummer 037 103 383 L

 

funker den bra om man kjører opp til 0.9 bar og opp mot 250hk da?

 

og et spm til. orker ikke å lage en masse tråder. men G60 motoren skal passe rett nedi en Audi 80 med 4'er originalt den? passer og på audi girkasse om man kjøre med org G60 svinghjul, lamell og trykkplate? tenkte litt på splines på girkassa mot lamellen på G60'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på om motorfestepunktene på blokka er likt plassert slik at den passer i Audi 80, men vil tro det. Girkassen til G60 har vel likt antall tenner på splines som 16v-kassene, lameller på de passer da om hverandre på selve akselen, men G60 har 228 lamell kontra 210 og mindre på andre 1.8. Du kan selvsagt sjonglere litt med valg av lamell for å få dette til å passe, men om ditt mål er 250 hk er derav tilhørende moment, så stilles det litt krav til hva clutchen skal tåle ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på om motorfestepunktene på blokka er likt plassert slik at den passer i Audi 80, men vil tro det. Girkassen til G60 har vel likt antall tenner på splines som 16v-kassene, lameller på de passer da om hverandre på selve akselen, men G60 har 228 lamell kontra 210 og mindre på andre 1.8. Du kan selvsagt sjonglere litt med valg av lamell for å få dette til å passe, men om ditt mål er 250 hk er derav tilhørende moment, så stilles det litt krav til hva clutchen skal tåle ;)

 

da tror jeg det enkleste er å dreie ned Audi svinghjulet og få tak i litt sterkere clutch sett for Audi 2.0 :)

 

men litt usikker hvor jeg finner clutch, noen forsalg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår