Gå til innhold

Hva som trengst av utstyr til anlegg i 97modell Passat

Ranger emnet


Sverre Olsen Hovtun

Anbefalte innlegg

Hei

Eg har en 97 model passat sedan.

Kjøpte meg bilanlegg for noen år si men det er sjenerelt mest drit.

Spilleren er bra, kenwood(husker ikke model, ser når eg finn det fram)

Aktiv sub, fanci audio(xo) 12 tommer. Tenkte den i bagasjerommet, har fanci audio 2x12 og 1000 wats fanci audio forsterker, men vill ikke ha den skorre bassen så eg rekner med du får for høytalere i den kvaliteten.

Denne passaten er det kjøpt som ekstrautstyr litt større anlegg en orginalt, dvs mellomtone elementer(6"?) i bakdørene samt diskant i bakdørene. Bør både diskant og basselementene skiftes eller holder det med basselementene?

Lurte på om noen vett om det er muligt og montere 6*9 i hattehylla på denne typen bil?

Kabler, hva må trekkes opp, går det ann og bruke høytalerkablene som alerede er i dørene?

Noen med noen gode 6*9 og diverse ledninger til salgs i rogaland?

Kommer mer info når eg kommer meg hjem til helgå.

Mvh Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka høytalere du har å anbefale?

Trengst det og skifte ut diskantene?

Til subben bak i tilfelle treng eg og trekke audiokabel, pluss polen fra bateriet, remote, ikke noe annet?

Minuspolen snakker di om det går an og bruke feste til belte, har ikke sett etter nå men hvor finner eg dette? Er det ikke muligt og få bra joring noen plass bak i bagasjeromet?

Har ikke manualen til bilen da denne ligger oss min onkel, vett noen hvor mamger tommer basselementene/melomtonelementene i dørene er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bytter ut alle høgtalerene. Er komponentsett ifra før i bilen, so da kjøper du eit komponentsett. (mellomtone/basshøgtaler + diskanthøgtaler + delefilter)

 

F.eks. Focal er det mange som liker. Dei har høgtalere i forskjellige prisklasser. Kva slags prisklasse tenkte du på?

 

Forsterkeren trenger signal, strøm + remote ja. Jordingen må være skikkelig, ellers kan ting ryke fort! Setebeltefestet er jo der setebeltet skal festes. Kanskje du må av med sitteputa til baksetet. Ellers er det berre å kikke i bagasjerommet om det er solide jordingspunkter.

 

Er vist 6,5" som får i dørene. Du må kanskje ha overgang eller lage eit eller anna sjøl. http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=5508&katid=434&mid=m436&id=&vn=736

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000 kr ligger budsjettet på, dette er kunn for ledninger og elementer til dørene. Har spiller, sub og forsterker.

Sitt litt på dette men er det kunn 1 elemente i denne pakken? http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=6767&mid=m436&vn=736&katid=649

Dei du har lagt med i linken, hva du trenger det for? Har ikke så mye erfaring med det, og kondensator? Hva treng du det til?

Takk for all hjelpa!

Mvh Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høgtalergreiene eg linka til, er jo for at høgtalerene skal passe i bilen. Dei vil antagligt ikkje passe direkte i hullet. So da må du lage til eit eller anna eller kjøpe dei brakettene eg linka til. (har ikkje prøvd dette før)

 

Kompnentsetta selges komplett. Dvs at det er høgtalere til venstre og høgre side + delefilter.

 

Kondensator trenger du ikkje.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ødelegge lyden ved å montere den suben du har, så den ville jeg droppet var jeg deg. Fence er noe av det absolutt dårligste du kan få tak i, så det ville jeg prøvd å selge til høystbydende, og heller kjøpt noe annet.

Focal settet du linker til er helt ok, men du bør helt klart ha en separat forsterker til dem, da spillerens 4x20w rms blir litt i minste laget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Todleif", eg lurte på di høytalerene eg sendte link til, har du noe erfaring hvordan lyden er på dem, har kommet over den fasen med " høy bass" musikk og liker bedre klårheten, den fyldige og deilige lyden i sanger, dvs ikke så mye hard rock, og minst muligt techno.

Har du noen andre som spiler finere til en litt høyere pris i tilfelle?

Anbefaling til en mellomstor forsterker til og drive disse høytalerene, rundt 400 watt, noe og anbefale for lydens skyld?

Det er en som har rockford signalkabler med pickup/remote ledning i et og strøm kabler til salgs, er det gode saker?

Ved tanke på plassering av forsterker når det gjelder til og drive høytalerene i dørene, hvor kan den plasseres?

Skall sjekke spileren min til helga, men audio utganger, tror det barre er en på min, hvordan går det ann og få til 2 med tanke på forsterker til sub utenom?

Mvh Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bilradio"spesialisten" anbefalt deg TO slike sett?? Greit de gjør mye rart, men det der henger jo ikke på greip. Det der er et treveis-sett, og to slike sett i hver dør blir jo bare tull. Du kan jo også få noe som egner seg mye bedre til herjing OG spiller bra, for den prisen der. Focal er mere hifi preget, og liker ikke å bli herjet skikkelig med. De fortjener også en god vellåtende forsterker.

Nei, du ville nok hatt MYE mere glede av å montere tang band i bilen din, endrefager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, var ikke meningen å rakke ned på deg hvis det er det du føler, og focal er bra saker det. Men det høres ut som du kjøper to sett for å spille skikkelig høyt og med litt trøkk, og da mener jeg at du velger helt feil, og da ville jeg styre deg over på noe som virkelig spiller høyt og tøft, sammtidig som det spiller fint.

At jeg skriver "spesialisten" i gåsetegn er fordi de ikke skulle kalt seg spesialister, for det er de ikke. Ja, de er en stor butikk som selger masse, men de selger mye "rart" og foreslår til tider mye rart til folk. Jeg er ingen ekspert selv, men med 20år innen bilstereo, så plukker man opp en ting eller to ;)

 

Så dette er altså for å hjelpe deg til å få det best mulig, ikke for å rakke ned på deg.

Er du ute etter skikkelig fin hifi-lyd, og skal sitte i bilen å virkelig nyte musikk, men ikke bryr deg om å spille høyt, så er focal veien å gå, men da må du bytte til en bedre forsterker også for å få skikkelig utbytte av høyttalerene, samt dempe dørene skikkelig og feste høyttalerene skikkelig osv. Men det er ingen vits i å kjøpe to slike treveis sett, det har absolutt ingen fordeler, da burde du heller kjøpe et slikt sett og en ekstra 6,5" bass/mellomtone.

 

Vil du derimot ha noe som låter bra, og kan spille skikkelig tøft, så kan jeg varmt annbefale deg tang bang 6" bass og 4" fulltone, gjerne 2stk bass i hver dør, og da bruker du RF forsterkeren din på dette og deler aktivt. Gjør du dette "riktig" så får du noe du kan stille i konkurranse med, og samtidig kan spille så høyt du bare orker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår