Gå til innhold

Problemer med kjøling og kupevifte

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har hatt en rekke problemer med min stratus 96 2.0 og begynner egentlig å bli møkk lei hele bilen.

 

Kupeviften har siden jeg kjøpte bilen ikke latt meg forandre hvilke retning luften skal blåses ut. Den blåser kun ned på beina uansett hva den er stillt inn på og jeg blir pga dette aldri kvitt dugg på ruten og er det frost kan bilen bare parkeres. No dn siste mnd har den plutselig bestemt seg for å kun blåse ut kald luft uansett hvor lenge jeg har kjørt. Noen som vet hva disse problemene skydes?

 

Den siste tiden har bilen også nektet å kjøle, selv etter korte turer fyker tempmåleren opp på skumle høyder og varselampen lyser som et juletre. Når bilen skrus av oser det damp og røyk utav grillen. Radiatorviften går forøvrig som bare juling. Noen som vet hva dette kan skyldes? Og hvordan man fikser det?

 

Hadde vært overlykkelig for svar for jeg er en fattig student, som ikke har råd til å kjøpe ny bil på nåværende tidspunkt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det være defekt termostat som ikke åpner eller defekt vannpumpe. Troe jeg hadde startet med å ta ut termostaten og startet den uten termostat for å se om problemet forsvant. Når det gjelder styring av luften så er dette vacumstyrt så det er stor mulighet for at du har en vacumlekkasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Har hatt en rekke problemer med min stratus 96 2.0 og begynner egentlig å bli møkk lei hele bilen.

 

Kupeviften har siden jeg kjøpte bilen ikke latt meg forandre hvilke retning luften skal blåses ut. Den blåser kun ned på beina uansett hva den er stillt inn på og jeg blir pga dette aldri kvitt dugg på ruten og er det frost kan bilen bare parkeres. No dn siste mnd har den plutselig bestemt seg for å kun blåse ut kald luft uansett hvor lenge jeg har kjørt. Noen som vet hva disse problemene skydes?

 

Den siste tiden har bilen også nektet å kjøle, selv etter korte turer fyker tempmåleren opp på skumle høyder og varselampen lyser som et juletre. Når bilen skrus av oser det damp og røyk utav grillen. Radiatorviften går forøvrig som bare juling. Noen som vet hva dette kan skyldes? Og hvordan man fikser det?

 

Hadde vært overlykkelig for svar for jeg er en fattig student, som ikke har råd til å kjøpe ny bil på nåværende tidspunkt :/

 

husker at når jeg kjøpte den ene stratus så var det en knekt vippe arm, den styrtet kald/varm luft -dashen var delvis demontert men mest pga amatører som ikke hadde mye peil :) om du tar ut spilleren og tar vek hele den palstik ramma/deksel, så kan du se vippe brytterne som går frem og tilbake når du vrir på varm/kald luft, den går til et sted på høyre siden for det som er rett bak radio, også skal du høre klaffen bevege seg -og om du ser nøye er det en slaf tap som går rundt, det er akselen på klaffen nemlig ;)

 

men hør etter om klaffen beveges -det kan også være at den wiren som er tilkoblet velgeren er løsnet, da den var litt kødden å få satt den inn riktig husker jeg, på den bilen jeg kjøpte var selve feste anordningen til vippe armen og wiren knekt :( MEN siden delen hang igjen var fort gjørt å lime de sammen -brukte mest tid på å finne ut åsen alt satt sammen :)

 

ellers mener jeg å huske at du kan dytte til den armen så du får varm luft eller omvendt om det er litt krisse -men du må stå på hodet inne halv veis i dashen :) -men du vil nok slitte nooo jævlig om du er veldig sjukk i hode!.... jajajaja.... ;)

 

skal se om jeg har noen bilder, men for en stund siden la jeg noen bilder av hvordan man reparerte motstanden til vifte motoren -der kan man se den tror jeg :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår