Gå til innhold

Volvo 740 Gl b230f-motor. Nedsotete tennplugger.

Ranger emnet


Inzam3

Anbefalte innlegg

Hei !

 

*Volvo 740 Gl 1987 modell. 2.3 liters (bensin) rekke 4 ! Motorkode: b230f( Elektronsike injectorer)

 

- Problemstilling: Feiltenner på lave turtal. Ujevn tomgang. Feil tenning ved gasspådrag( ikke tilfellet hvist jeg nettop har ruset motoren, slik at tennpluggene er rene, fine og "brent" bort sot og slikt ) Problemet ligger i at bilen "spiser" pluggene. Er orginale Volvo plugger som er kjøpt til den. Etter en uke så er pluggende netsotet og ser oljete ut ( tennpluggene er svart og våt. ikke brun slik de skal være)

 

- Jeg lurer da på om noen har en problemløsning på dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel LH2.2 på den om jeg ikke tar feil. Men i motsatt tilfelle kan du lese av feilkoder fra den svarte boksen på støtdempertårnet på førersiden. Hadde sjekket koblingene til temp-sensoren til motorstyringen (sitter i toppen under inntaks-manifolden) eventuelt lånt en sensor å teste med. Hadde også sjekket bensintrykk-regulatoren.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • 1 year later...

Hei !

 

*Volvo 740 Gl 1987 modell. 2.3 liters (bensin) rekke 4 ! Motorkode: b230f( Elektronsike injectorer)

 

- Problemstilling: Feiltenner på lave turtal. Ujevn tomgang. Feil tenning ved gasspådrag( ikke tilfellet hvist jeg nettop har ruset motoren, slik at tennpluggene er rene, fine og "brent" bort sot og slikt ) Problemet ligger i at bilen "spiser" pluggene. Er orginale Volvo plugger som er kjøpt til den. Etter en uke så er pluggende netsotet og ser oljete ut ( tennpluggene er svart og våt. ikke brun slik de skal være)

 

- Jeg lurer da på om noen har en problemløsning på dette problemet?

. ..…………Ble du no klokere på dette sliter med det samme bare at min hjelper det ikke og bytte plugger?

kjør hardt, kjør stil, kjør din egen bil ;)

vw golf 3 varian 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår