Gå til innhold

Høylytt tikking fra motor


W124 300D

Anbefalte innlegg

Hei, min W124 300D fra 1992 har en høylytt tikking fra motor. den tikker raskere når turtallet øker.

tikkingen kommer og går når bilen er varm og er værst når bilen er kald.

Noen som har greie på dette og kan svare på om det er et alvorlig problem? :confused:

km standen er forresten 154000 km.

 

mvh, en som kan ganske lite mekanisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mercedesen din er ikke innkjørt enda...! (Hvis km-stand er riktig)En 92-mod som har gått 150000 betyr at den har kjørt 7500 i året. Dette er ikke sannsynlig, men uansett hva den har gått bør du ikke bruke helsyntetisk olje på denne bilen. Gå for mineralolje med bra kvalitet, og tikkinga blir garantert borte. Ulempen er at du må skifte olje litt oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge alle kilder jeg har fått tak i om bilen er km-standen riktig. har ringt til de som har eigd den før meg og Bertel O. Steen der den har hatt de fleste servicene. og De har sagt at bilen har blitt lite brukt. (om det er sant som de sier)

ja, har stussa mye på hvilken olje som er rett. og det er så mange forskjellige meninger om det. BilXtra anbefalte denne 5W-40 oljen til min bil.. men skal prøve å bytte til annen mineralolje og satse på at dette fikser problemet! :)

 

Takk for tips og råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei.

Har et liknende problem.

Har en 88 modell 230 som bare har gårtt 123000 km.

Full historikk.

Overtok bilen ved juletider. Forige eier brukte blytilsetning på bensinen.

Jeg bestemte meg for å droppe dette (unødvendig trodde jeg) og har kjørt på 95 oktan.

Effekttapet på å kjøre 95 oktan kontra 98 blyfri er lik null.

 

Da jeg overtok bilen skiftet jeg olje 10-40 delsyntetisk og filter.

Men sakte men sikkert begynte den å tikke, og øker på ved turtall og varm mottor.

Tok en innvendig motorrens Q...ett eller annet fra Thorshov.

Byttet til 5-40 helsyntetisk. Tikkingen ble mye bedre ett par dager men er nå kommet tilbake.

Har kommet over ett par produkter fra Liqui Moly:

 

1)Hydraulic Lifter Additive 300 ml

- Damps the noise produced by worn hydraulic lifters. Cleans valves and holes in the lifter and promotes optimum operation.

 

2) Motor Oil Saver 300 ml

- Regenerates rubber and plastic engine seals such as shaft seals and valve stem seals and prevents oil stains under the vehicle. Counteracts oil dilution. Reduces engine noise and oil consumption through piston rings and valve guides.

 

Tre spørmål til slutt:

Noen som vet hvem som forhandler dette i Norge?

Noen som vet om det virker?

Hvem vil du anbefale meg å kontakte for renovering av ventilløfterene?

 

Håper på mange gode svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår