Gå til innhold

Småfeil på nyinnkjøpt 4`er GTI.

Ranger emnet


Muchogracias

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nylig kjøpt en 4`er GTI og nå har det begynt å dukke opp småfeil. Jeg har ikke veldig peiling på feilsøking selv, så jeg tenker å bruke forumet for alt det er verdt! :D Har fått mye god hjelp før, og setter stor pris på det.

 

Feil:

 

1: "uling" og risting fra forstilling/hjul i fart. Er dette hjullager som er gåen? Har hatt av kaliper og klosser, og disse tar ikke borti.

 

2: Bakluken låses ikke opp av sentrallåsen. Må bruke nøkkel fysisk for å få denne opp. Noen som har en quickfix, eller tips til dette?

 

3: Ene xenonpære røyk her om dagen. Bør begge byttes samtidig selvom den andre er i orden, eller holder det med kun den ene? OG, er dette vanskelig å gjøre selv?

 

4: Starteren "kinner" litt ekstra etter bilen har startet. Er dette tegn på slitt/defekt starter, eller kan dette stilles på? Virker som den henger igjen litt for lenge.

 

5: Bilen hadde en bulk m/stiper på høyre hjulbue når jeg kjøpte den. Vet dere evt om noen som fikser dette relativt rimelig i bergensområdet. Det må lakkeres etter retting av bulk, så det er en fordel om dette kan gjøres på samme plass.

 

Beklager på forhånd for dårlige forklaringer, men man lærer så lenge man lever. Setter stor pris på hjelp! :)

 

Mvh

Anders

83`Mk1 Golf Gti

86`Mk2 Golf Gti 16v

02`MK4 Golf Gti

 

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thoka85

1. Mulig kast i felgen, feil spissing? Kan være hjullager. Løft opp bilen og vri på hjulet og hør. Kan også "riste løs" på hjulet da det står på bakken. Se/høre/kjenne om det er noe slark.

2. Hvilken stilling setter du nøkkelen i? Finnes vel flere. Åpne, over sentrallåsen, og lås. Du får ta av trekket på bakluka og se om du kan se noe der. Mulig det er en arm som har hoppet av, eller knekt.

3. Er det originalt eller ettermontert?

4.

5. De fleste bil lakkerings bedriftene fikser både bulk, og lakkerer bilen din. Sånn at du får den strøken tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding.

 

1: problemer var ikke der da jeg kjøpte bilen, men har kommet iløpet av de siste ukene. Problemet gjelder både sommer og vinterhjul. Så jeg tror ikke det er spissingen eller kast i felgen da, ettersom problemet har kommet i det siste.

Skal løfte opp bilen for å sjekke slik som du skrev, så skal jeg komme med tilbakemelding. Godt tips! :)

 

2: Den har stått rett og og ned (urørt siden den ble kjøpt), men problemet har kommet i samme tidsrom som ristingen. Skal ta av dekselet bak å sjekke om jeg kan se noe. Hadde vært greit å hatt det i orden.

 

3: xenon-lysene er orginalmontert.

 

5: Tenkte om noen visste om noen billige plasser. Blir nok fort en kostbar affære :)

 

Men tusen takk for tips! nå har jeg litt å sjekke idag :)

83`Mk1 Golf Gti

86`Mk2 Golf Gti 16v

02`MK4 Golf Gti

 

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

 

1: Har feilsøkt og funnet ut at hjullager på vestre side foran er gåent. Har kjøpt inn verktøy for å bytte dette (biltema), og nytt hjullager ligger på postkontoret og venter.

 

2: Låsemekanismen på bakluken fungerer nå. Plutselig gikk det an å åpne den. Lucky me!

 

3: Fikk tak i nye pærer hos bildeler.no. ca.700,- for begge to! Bestilte dette samtidig som jeg bestilte hjullager, felgbørste og nye pærer til parklys. Totalt: 1500,-! Billig! Bestilte på torsdag, og hadde delene to dager etterpå!

 

4: Angående bulken har jeg ikke fått sjekket opp i dette.

83`Mk1 Golf Gti

86`Mk2 Golf Gti 16v

02`MK4 Golf Gti

 

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår