Gå til innhold

Ranger emnet


daniboy246

Anbefalte innlegg

Hey

 

Jeg skal kj�pe meg min f�rste bil! Jeg er 19 �r og har bare kj�rt min mors Toyota Yaris hittil og har ikke spesielt mye peiling p� bil osv. Jeg pratet med en som skulle selge en VW Vent for 20.000, men tar det senere.

Jeg er ute etter en bil som kan brukes mye og t�ler en "st�yt", ikke en skikkelig r�nebil som Volvo 240, men allikevel litt r�nete og selvf�lgelig med fart i men kan f� mye fart i forhold til Yarisen med 86hk. Skulle gjerne f�tt noen forslag? :)

 

S� til Ventoen, Det er en 98-Modell. Den har g�tt 150.000km, EU-Godkjent til April 2013 og �rsavgiften er betalt. Det var ingen synlig rustskader og selgeren sa det heller ikke var noen. Den var selvf�lgelig slitt, men ikke noe issue for meg. Hadde noen f� bulker og lakken var fin. 116hk og det har ikke v�rt noen store problemer med bilen, bare slike sm�feil som alltid skjer hos eldre biler. Hva synes dere om den? Til hva dere har h�rt da selvf�lgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. . . det mekaniske er samma driten som Golf

 

Ja, men god å kjøre, rimelig solid og driftsikker, og meget enkel å reparere - med deler som er nesten gratis :)

 

Det største problemet på VW fra 92-98 er rust :(

Overgang mellom kanal og skjerm foran er spesielt utsatt p.g.a. dårlig konstruksjon så det samler seg bløt skitt innimellom.

Golf/Vento fra -96 har plastkanal nederst slik at ikke rusten synes så lett, den er bare skjult.

Om du kan jekke opp bilen på jekkpunktene foran uten skader og deformering så burde det imidlertid være håp for at den har noen år igjen.

 

--

 

PS. Kjørte nylig en -95 Vento til hoggeren. Perfekt teknisk stand og pen som ny inni, men opprusta. En av de beste bilene vi har hatt i familien.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår