Gå til innhold

Hvor får jeg tak i MegaSquirt.

Ranger emnet


Mr panda

Anbefalte innlegg

Husk at du kommer til å trenge hjelp til å legge inn MAP, første oppstart og til å mappe dette etterpå. Om Velox får opplyst hvilken motor du har, dysestørrelse, bensintrykk mm så kan han kanskje legge innpå et oppstartsmap til deg ;)

 

Ja, vi er jo her for å hjelpe hverandre :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
oki hvor finner jeg de ?

 

HER finner du forsterker til bankesensor som kan brukes som 'stand alone' og/eller koples opp mot datasprut (som MS). Har nettopp bestilt en selv, koster $ 79 inkl frakt til deg :)

 

Installasjon av Knocksense i bil.

 

KnocksenseMS.JPG

 

KnockAll.jpg

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Må si jeg ble litt skuffet når jeg tok kontakt med Velox for en ukes tid siden. De var veldig lite interessert i å hjelpe meg med map av min MS2 v3, og svarte igrunn at de ikke hadde kapasitet til nye kunder før i slutten av Mai.

Har sendt mail til motortek.no nå, så får vi se om de er mere sammarbeidsvillige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
Må si jeg ble litt skuffet når jeg tok kontakt med Velox for en ukes tid siden. De var veldig lite interessert i å hjelpe meg med map av min MS2 v3, og svarte igrunn at de ikke hadde kapasitet til nye kunder før i slutten av Mai.

Har sendt mail til motortek.no nå, så får vi se om de er mere sammarbeidsvillige ;)

 

Gammelt innlegg men har ikke sett det før, kan uansett svare.

Grunnen til at Velox ikke har kapasitet er at han som driver det allerede jobber 16-18 timers dag, noe han har gjort i flere år nå. Derfor prioriterer han å overholde avtalene han har gjort med sine kunder, det i stedet for å si ja til alt mulig og ikke rekke over mer en halvparten av det han lover ;)

Så om du er (ble) skuffet over at han var ærlig med deg, vil si det er mye bedre enn å si ja for så å la det dra ut i tid før noe skjer. Du får da muligheten til å velge; gå til noen andre som kanskje har kapasitet umiddelbart - eller vente :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volden Racing mapper også Megasquirt (litt nord for Lillehammer), og han er godt kjent med Tunerstudio MS.... Han jeg har tenkt til å bruke til mitt 1JZ MS3x-oppsett.

Er der mye av suksessen ligger...hvor kjennt mapperen er med software, så man kan med enkle tastetrykk jobbe seg gjennom mappinga, istedenfor å måtte "lære på veien" hvordan detta funker.... DA ruller timene fort da ;)

Og en god mapper lærer ALLTID noe nytt....noe som gjør at kompetansen økes.

 

Ellers finnes det jo Pro-Trim.... hvis du er fra Vestfold/bor i Vestfold er kanskje det nærmere.

 

 

mitt tips er kanskje å angripe dette litt selv først og fremst.....få bilen til å gå, få tomgangsmotorer til å fungere, få tenninga "spot on" som manualen tilsier..... ja få til ett tennings-map som er super-safe og få kjørt en liten tur.

Det er ikke VELDIG vanskelig å grovmappe litt selv, bare du forstår hva som skjer i Megasquirt'en din når du endrer noe.

Det er ikke rakettforsking å mappe bil :)

Hvis du kan litt om Tunerstudio MS før du kommer til mapperen også, så kan du fort "se" om mapperen har peiling....hvis feks DU veit bedre enn mapperen hvor VE-tabellen ligger, og hvor du setter innstillingene for feks lag-time på dysene.... da har du feil mann bak tastaturet ditt.

Endret av Radial

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår