Gå til innhold

Jeg har blitt krimminell! Angel eyes på min golf II.

Ranger emnet


Golfers II

Anbefalte innlegg

Er ny på forumet.

For noen år siden monterte jeg angel eyes på golfen. Alle fire lykter. E- merket å greier. Hjelpes meg, biltilsynet klikker jo. Har vel aldrig blitt stoppet så mange ganger før i mitt liv. Hva feiler de. Hva med BMW, KIA nye volvo etc. Ikke nok med det, har røde dioder på siden av baklysa. Trodde jeg hadde startet 3 verdenskrig. De er jo e merket. Har funnet et eu deriktiv der det står at jeg kan ha de baklysa. De snakka om at det var forbudt med rødt ut på siden. Tull å tøys. De fleste biler har det idag.De som tenker sikkerhet i hvertfall.:hvaskjera:

 

Har noen vært utsatt for dette? :nono:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at du har møtt på noen vanskelige folk som har lite å gjøre...

 

Men et lite OBS. at lyktene er E-merket betyr ikke nødvendigvis at de er lovlige i Norge.

Er mye som kan være E-merket ut at det er lovlig her i landet, da det eller meste kommer fra andre steder i Europa og USA.

'92 Mazda 626 2.0 GLX (GE)

 

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om de er kjøpt i Norge, er de ikke produsert i Norge.

 

Men som sagt, du har møtt på vanskelige folk... Er heller uvanlig at de henger seg opp i slikt, spesielt med tanke på at det er hele lykter du har på bilen.

 

Sa de bare at du skulle på teknisk kontroll, eller fikk du det skriftlig? (Med dato og klokkeslett)

'92 Mazda 626 2.0 GLX (GE)

 

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]27920[/ATTACH]Joda med mangel lapp. :) Den gamle gode. Den med eksemplarer. :) Full teknisk kontroll innen en måned. Jeg kjører ingen golf i dårlig forfattning. Kostet på den ca 40 000 de siste årene. Liker den . Beholder den til den blir veteran. Den har betytt mye fior oss. :)

 

Ah, kjipern! Håper det går bra på kontrollen da :)

 

Har forresten ikke sett den varianten med angel eyes på golf 2 før!

'92 Mazda 626 2.0 GLX (GE)

 

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at du har møtt på noen vanskelige folk som har lite å gjøre...

 

Men et lite OBS. at lyktene er E-merket betyr ikke nødvendigvis at de er lovlige i Norge.

Er mye som kan være E-merket ut at det er lovlig her i landet, da det eller meste kommer fra andre steder i Europa og USA.

 

E-merking i USA? Vet du hva E-merking er og hva det betyr?

Norge er gjennom sin avtale gjennom EØS nødt til å følge foreskriftene som blir fastsatt blant annet e-merking, at de er e-merket betyr kort og godt at de er godkjent for bruk i Europa.

 

Om noen på Statens Vegvesen NEKTER deg å kjøre med disse lampene så sender du inn klagesak, de har ingen som helst dokumentasjon som tilsier at det er ulovlig å bruke E-merka lamper. Da ville det vært ulovlig med EU-kontroll som ligger innenfor samme direktivet.

 

Åja, jeg vet stort sett hva jeg prater om her siden jeg importerer 2-4 paller med lamper hver uke.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg rotet litt her, og du vent nok mer enn meg, det benekter jeg ikke!

 

Blandet inn USA utn å tenke så mye over det...

'92 Mazda 626 2.0 GLX (GE)

 

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja si det du :) De lampene er lenge siden jeg har kjøpt. Det er jo halogen. Klarte ikke få tak i de orginale den gangen. Går du inn på bildelsbasen. se . Finnes det nye spredere til den fangeren der . De er med klarglass. Ca 500 sv. kroner. Nye er de også. :) Lurer på om jeg kjøpte de på B-tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst ikke bare du som roter.:) Der det står eksemplarer., skal det stå lyspærer. Ikke dioder. Jeg har kjørt i nesten 8 år med de. Biltilsynet i sapsborg er jo kjent for å være nesten hjernedøde. De er rett å slett gale. De står å ljuger deg opp i trynet, uten å blunke. Fant et eu- direktiv angående lys på bil. Nye og retro. Prøve å legge det ut her. Godt å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-merking i USA? Vet du hva E-merking er og hva det betyr?

Norge er gjennom sin avtale gjennom EØS nødt til å følge foreskriftene som blir fastsatt blant annet e-merking, at de er e-merket betyr kort og godt at de er godkjent for bruk i Europa.

 

Om noen på Statens Vegvesen NEKTER deg å kjøre med disse lampene så sender du inn klagesak, de har ingen som helst dokumentasjon som tilsier at det er ulovlig å bruke E-merka lamper. Da ville det vært ulovlig med EU-kontroll som ligger innenfor samme direktivet.

 

Åja, jeg vet stort sett hva jeg prater om her siden jeg importerer 2-4 paller med lamper hver uke.

 

Hei

Når jeg skal vise bilen. Skal jeg ha allt i skrevet i vognkortet. Er så priviligert og heldig å eie 3 R sykler. En 1985 gsx750 r orginal, 2005 fireblade og 2007 fireblade repsol. Kvinnfolket var ute å kjørte med den 2005 modellen. Ble stoppet i sarpsborg.:) 9 mangler. Allt på e merking. Allt på den er e merket å i orden. Reiste inn til follo ( drøbak) visste den der. De lurt på om jeg skulle melde vedkommende for tjenestefeil. Blir jo bare matt. Her er bilde av den sykkelen. [ATTACH]28000[/ATTACH]

post-68859-13804853884489_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår