Gå til innhold

sentral lås fjernkontroll

Ranger emnet


rmk900

Anbefalte innlegg

Det første du må gjøre er å finne ut hvilket system du har, IR eller radio? Har du IR har du nok en sensor på stolpen mellom dørene, radio har ikke dette. Har du radio, er det bare å se på koden som står på nøkkelen din og skaffe en ny nøkkel som har lik kode for så å programmere nøkkelen til bilen. IR vet jeg dessverre ikke så mye om, men tipper det er like enkelt.

 

Regner forresten med at du har sjekket batteriet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei, ja jeg har vel skrudd på nesten alt som er å skru på den der bilen.. Jeg har også montert fjernkontroll slik du vil ha.

 

Istedenfor å rote med vacuumpumpen under baksetet tar du heller av dekselet på bakluken og finner de to ledningene som trigger låsepumpen.

 

Selve låsesylinderen på bakluken har to ledninger (åpne og lukke)

 

Her skal du få en guide! :

 

Først, ta av dekselt og de to plastskinnene langs bakruten. Noen få enkle skruer så er den av.

 

dsc01459d.jpg

 

Her er kontakten til låsesylinderen i bakluken. Den tykke i midten er jord. De to ytterste er opp/ned.

 

dsc01461q.jpg

 

Her har vi sylinderen ja.

 

dsc01462e.jpg

 

Følg de to brune ledningene ned i bakskjermen på førersiden. Koble på en ny ledning på hver.

 

dsc01463pt.jpg

 

Trekkes igjennom baksetet.

 

dsc01464i.jpg

 

dsc01465a.jpg

 

De fleste "universal keyless remote" oppsett de selger har noen ekstra ledninger som kan kobles på blinklys/parklys for at de skal blinke når man åpner/lukker! Fancy!

Jeg koblet den til parklyset. Koble på baklampen på førersiden. Alle 4 hjørner på bilen vil da lyse siden alle parklampene går på samme krets.

 

dsc01467pd.jpg

 

Her festet jeg boksen. rett ved batteriet.

 

dsc01468z.jpg

 

Man må selvsagt bruke den originale kabelkanalen!

 

dsc01470p.jpg

 

dsc01471d.jpg

 

Her er koblingsskjemaet jeg brukte. Som du ser så åpner og lukker sentrallåsen ettersom hvilken av de to ledningene som blir jordet.

 

dsc01474hq.jpg

 

Enkelt og greit! Funker som bare det!

 

Selve fjernkontroll-boksen betalte jeg 100,- for inkl frakt på ebay!

 

Denne her :

http://www.ebay.com/itm/AUTO-CAR-KEYLESS-REMOTE-CONTROL-ENTRY-KIT-DOOR-LOCK-FBY02-/180800178869?pt=Car_Audio_Video&vxp=mtr&hash=item2a1887cab5

 

Alle boksene på ebay er mer eller mindre like i funksjon så du kan stort sett velge den du mener har finest fjernkontroll hehe

Endret av Remulade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår