Gå til innhold

Motorvibrasjoner på tomgang audi diesel

Ranger emnet


Audi RS80

Anbefalte innlegg

Motoren har nå i senere tid begynt å vibrere på tomgang. Vibrerer bare når den er varm, f.eks etter kjøretur eller har gått på tomgang en stund. Men når jeg bare såvidt gir gass så går motoren helt fint.

dette gjør også sånn at eksosanlegget står å rister å lager irriterende resonanslyd.:drunk:

Bilen er en Audi a4 03mod, 1.9tdi.

 

Jeg mistenker dyser eller motorfester, er det noen grei måte å sjekke på?

Merket vibrasjonene samme dag som jeg fikk en smell under bilen (ca midt på) men uten synelige skader, kan dette ha en sammenheng?

 

ellers noen ideer om hva som kan være galt eller hvordan jeg kan feilsøke? :)

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dette oppstod rett etter det smalt under bilen er det jo nærliggende å tro dette skyldes noe er slått av eller løst. Kjør på en grav/løftebukk og ta motor, girkassens og eksosens innfestning i nærmere øyesyn mens du fåfører motor/girkasse krefter i alle retninger.

I verste fall er det svinghjulet.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ta service på bilen snart, å skal ta den på bokk. Så du mener jeg skal ta f.eks et spett å bende på motor og samtidig se/høre etter unormalheter?

Om svinghjul er gåent, vil ikke da motor vibrere mer enn på kun tomgang og har det noe å si om motor er varm?

 

Sto en del nyttig i den tråden, skal sjekke flexi røret, som jeg kan huske var det mer vibrering etter det

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibrasjon forplanter seg ikke fra eksos til motor, men motsatt vei. Sjekk flexikoplingen og fester for motor/gor. Motor beveges med håndmaks, ikke spett e.l.

Defekt svinghjul vil også ha resonans om kast i det. Dette vil merkes på noen turtall, forsvinne på andre.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår