Gå til innhold

Motor mister trekkraft

Ranger emnet


gtilars

Anbefalte innlegg

Fruen har en touran som jeg snart graver ned bak garasjen! ;)

n� har vi f�tt problemer med at bilen slutter � dra Enkelte ganger! seinest i dag ved en forbikj�ring kuttet den p� 3000 omdreininger � da kjennes det ut som turboen ikke er med egentlig.. den blei skiftet i 2009.. n�r jeg skrur av tenninga � starter den er den frisk igjen!

ikke ryker det noe spesielt, og ingen motorlampe lyser opp...

den bare g�r som en dass helt til jeg stopper/starter..... NOEN TIPS?

kan jo ellers nevne:

at den g�r litt ujevnt p� tomgang,

klimaanlegget bl�ser uansett glovarmt p� f�rersiden

parkeringsvarmeren varmer ikke opp kupeen men funker under kj�ring

nye gl�deplugger men f�r nesten ikke start n�r det er 10minus... (virker som den gl�der i to sekunder iflg lampe)

til tider tungstartet n�r den er varm ogs�...

 

m�tte bare t�mme meg litt her:) men det jeg �nsker � finn ut av f�rst og fremst er kuttinga p� 3000 innimellom... f�ler at det er det dyreste kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnose er tatt, altså mens feilen er tilstede og før motor stoppes.

 

 

 

har ikke tatt det ennå.. hadde tenkt å gjøre det i dag men glemte meg bort å stoppet den:) planen er å parkere på møller på tomgang hvis jeg ikke finner ut av det selv først....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk lest ut diagnose på den p0234 som går på overlading av ladetrykk...... da lurer jeg på om det er bare å skifte turbo (IGJEN.. skiftet i 09 også,,,) eller om det er noe annet jeg kan prøve først... har fulgt vacum slangene å finner ingen slanger med hull eller skader og den er ikke sånn hver gang jeg drar den ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16618/P0234/000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)

 

Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) ON

Boost Pressure too high

Reduced Power Output

 

Possible Causes

Hoses incorrectly connected, disconnected, blocked or leaking

Boost Pressure Control Valve (N75) faulty

Boost Pressure Sensor (G13) faulty

Turbo Charger stuck/faulty

 

Possible Solutions

Check Charge Pressure Control System

Perform Output Test (to check the Turbo Charger)

Perform Basic Setting (to check the Charge Pressure Control)

Perform Pressure Test to locate Leaks

Check/Replace Boost Pressure Control Valve (N75)

Check/Replace Boost Pressure Sensor (G13)

Check/Replace Turbo Charger

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk byttet turbo i sommer på min touran 2l. Var vist for høyt ladetrykk der og, kom ved hardt pådrag . Gjerne ved forbikjøring . Så mulig du har rett, men få møller til og sjekke. Det kan jo være N 75 ventilen og den koster ikke allverden.

Har to stk Ford nå, en Mondeo 1,6 tdci titanium ,pluss en 1997 2.0 ghia . Begge er stasjonsvogner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem sjøl. Særlig ved pådrag i tunneler. I tunneler er lufttrykket noe annerledes enn ute i fri luft. Bilen går over i "safe-mode", og må stoppes/ startes ijen. Dette har pågått ett års tid hos meg. Har hatt diagnose hos verksted som sier at det er turboen som har tatt kvelden. Og for noen uker siden, så kom motorlyset frem + en feilmelding i displayet. Igjen så var det turboen. Med alt det andre som er galt med bilen (forbruker vann, slitt svinghjul (mye klakkelyd på tomgang), slurer i revers (automat)) så kjøpte jeg brukt motor, gir og turbo og jobber pr dags dato med å bytte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Funnet ut av problemet??

 

Jeg har noe av det samme problemet som deg.. Bilen begynte i helga! Brått så ville ikke bilen dra fra 2000rpm engang.. Ellers gikk den fint til 4000rpm en stund, så brått stoppet bilen opp ved 2000-3000rpm igjen gassen bare sluttet og virke virker det som, skiftet gir også funket alt normalt igjen. Men det jeg la merke til, er at jeg hadde bare problemene ved belastning ved oppoverbakker. Motoren kutter ved 2-3000rpm når jeg kun hadde pedalen i bunn, ved halvgass så er det ingen problemer.. Prøvde og bytte Luftmengdemåleren idag, for og se om det hjalp.. Og nå går bilen som ei klokke igjen ;)

- VW Touran 08

- Mazda Rx8 Highpower

- Audi A4 TQ 2000mod (Solgt)

- Chrysler Neon Hahn SRT4 270hk (Prosjekt 09/2010)Ferdig! (Solgt)

- Bmw E36 328i cab 98mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår