Gå til innhold

1996 audi 2,6 v6...får ikke bensin

Ranger emnet


bbirkelid

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
heisann har bytta bensin pumpa men får ikke bensin fram...hva kan være galt...trenger sårt hjelp
har du sjekket at pumpen er rett koblet med tanke på pluss og minus ? på min var det den ledningen som er "jordings fargen- grønn og gull som var plusen da jeg målte strømen. har du sjekket at kontakten er skikkelig kobblet til på tank lokket med kontakt gjennomføringene? den må klippses helt i lås for og få kontakt. får ett klikk når kontakten er skikkelig på på undersiden. samt kontakten på oversiden også må klikkes på plass.. pumpen vil du kunne høre om går om du sitter på tenningen. event ta av kontakten på toppen av tanken og måle om det er spenning bak.

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 years later...

Kan du fortelle meg kjapt om hvor bensinpumpa sitter?   Igår døde bare audien plutselig ut under fart..etter en stund uten at den ville starte..fikk jg hjelp med kabler..da startet den ganske kjapt..men døde rett ut igjen..etter d har den ikke startet...den har stått rolig inatt på grusen her nede...når jg hentet den nå registrerte jg en stor bensinflekk under motorrommet...hva er d under der som evt kan ha hoppet av eller sprekt? Kan du hjelpe meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar,Nå har jeg sjekket om det er strøm i pumpekontakten..med og uten tenning på...jg har utelukket relé og lurer nå på om jeg må løsne alle slangene og løfte opp hele den hvite toppen? Ang lyden iFra pumpeområdet så er d ett lite dobbelt klikk..veldig svakt med øret helt inntil...man skal vel høre noe mer? Og har du noe tips til ei ny pumpe? Mvh øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når pumpe går (uten at motor går) så er den meget hørbar. Om du ikke tydelig hører susing/during med hodet rett over pumpe, så går den nok ikke. Ny pumpe kan kjøpes hvor som helst, foretrekker selv Eurodel.no, men kjøp kurant merke.

Husk at pumpe går 1-2 sekunder etter at tenning er slått på, for så å være av inntil motor starter.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår