Gå til innhold

volvo 244 b21 A 79mod. Trenger tips/hjelp!

Ranger emnet


zappezopp

Anbefalte innlegg

Begynner bare rett på sak. Når jeg trår gassen i bånn eller akselererer hardt så kveler bilen seg, og det pleier og komme ett ganske heftig POOF eller donk fra motorrommet. Heftig eksos er det også, går heller ikke pent på tomgang. Viss choken er av så nytter det ikke å holde bilen i gang.

 

Kan det bare være feilinnstillt forgasser?

 

Trist att en så god bil blir hemmet på den måten :(

 

Håper noen med erfaring har svar! :D

Endret av zappezopp

Signer her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner bare rett på sak. Når jeg trår gassen i bånn eller akselererer hardt så kveler bilen seg, og det pleier og komme ett ganske heftig POOF eller donk fra motorrommet. Heftig eksos er det også, går heller ikke pent på tomgang. Viss choken er av så nytter det ikke å holde bilen i gang.

 

Kan det bare være feilinnstillt forgasser?

 

Trist att en så god bil blir hemmet på den måten :(

 

Håper noen med erfaring har svar! :D

 

Har hatt akkurat samme problemet selv! hos meg var det tenningen som måtte stilles! den feiltente og dermed kom det tilbakeslag og poff i forgasseren!

 

Har ikke god peiling så om det er dette som er ditt problem ve jeg ikke sikkert! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylte på med kondensfjerner idag og det fikset problemet på tomgang, fikk også ordnet problemet med att bilen kveles når man gir full aks.Jukser veldig når jeg drar på i strak veg, Noen som har en ide hva det kan være?

Kommer av og til ett POFF når jeg drar full gass på tomgang, men ikke like ille som før jeg fylte på kondensfjerner. Skal sjekke tenninga.

 

Takker for svar!

Signer her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår