Gå til innhold

Problemer med Mazda 323F 2002-modell

Ranger emnet


jbt93

Anbefalte innlegg

Hei,

nå har jeg hatt bilen på verksted i over en måned, og den er fortsatt ikke i orden.

 

Problemet er at den begynner å putre og miste turtall, samtidig som det er såvidt at den drar noe. Må gire ned og gi full gass for å komme opp små bakker. Problemet kommer først og fremst når den er blitt varm. Av og til vil den ikke starte heller.

 

Første dag på verkstedet feilsøkte de med PC og fikk ut en generell feilkode. Deretter skiftet de tennplugger og sendte med meg bilen hjem og sa "Nå virker den fint". På veien hjem var fortsatt det samme problemet der.

 

Andre dag skiftet de coil og ledninger og ga meg samme beskjed, at "Nå var bilen god". Samme problem oppstod også på denne hjemturen.

 

Etter dette har de skiftet noe som de forklarte meg at justerte mengden bensin og luft inn i tanken(husker ikke hva denne delen heter, men den kostet 5000,- ny). Bilen var fortsatt helt lik.

 

Etter å måtte vente 2 uker på ny time skiftet de ledninger inn til "hjernen" i bilen, og sa at den nå var så god som ny. Samme problemet vedvarte og jeg begynner selvsagt å stille store spørsmålstegn ved kompetansen på dette verkstedet? Det er ikke holdbart å overbevise meg om at bilen er fikset gang på gang uten at jeg merker en eneste liten endring. Har de i det hele tatt gjort noe?

 

Siste melding til fra verkstedet, som forøvrig skilter med at de er et merkeverksted på Mazda, er: "Det er nok selve hjernen som er ødelagt, og det vil koste mellom 30 000 og 40 000 og skifte denne"

 

Det er ikke verdt å bruke så mye penger på å fikse en bil som kanskje er verdt i overkant av 60 000 kr. Det er også nokså fortvilet at en bil av en slik verdi skal gå rett til skraphandleren.

 

Lurer derfor på om det er noen som har noen lignende erfaringer med at bilen putrer og så vidt akselererer? Hva er problemet? Jeg har selvsagt lyst til å henvende meg til et annet verksted i håp om at de kan fikse det :)

 

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår