Gå til innhold

Vannlekkasje høyre side.

Ranger emnet


hifinyter

Anbefalte innlegg

Hei

Ser det er noen som har startet tråder vedrørende vannlekkasje, men da jeg ikke kan se at det løser mine problemer får jeg høre med dere om noen har forslag til løsning.

 

Nylig overtatt en Opel Vectra B, 1.8, 1996. Fra min kones besteforeldre. De har alltid hatt den stående i garasje og derfor selvfølgelig aldri merket dette. Jeg bor i Bergen, har ikke garasje, så bilen får nok vann må det vel være lov å si...

 

Har sett at det dugger voldsomt i regnvær, og at det er fuktig inni bilen. Har idag sjekket litt nærmere og funnet ut at det er langt verre enn jeg hadde fryktet.

- Passasjer side: Veldig fuktig/vått i gulvstoffet.

- Passasjer bak, gulv: Her var det ikke bare fuktig, men så mye vann at det var en liten dam der..

- Baksete, vipper opp og ser det er vann her også!

- Bagasjerom: hele trekket i bunn er fuktig/vått, spesielt på høyre side.

- Ikke nevneverdig med vann i reserve hjulbrønn.

 

Foreløpig ser det ut til at problemet er kun på høyre side. Naf skrev i rapporten: Rammevanger, vognbunn, mistanke til lekkasje høyre bak.

 

Noen forslag?


Audi A3 sportback ambition. 1,6. 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nesten samme problem på min omega, var så ille at kupevifta spruta vannet inni bilen xD

Under den svarte plastikkplata foran frontruta så satt den en gummiventil som skal åpne opp når det blir nok vann der. Denne var full av dritt slik at vannet hopet seg opp. Når jeg fant det ut så fjernet jeg hele den gummiproppen, kunne ikke skjønte vitsen med den. Mye bedre at det var åpent der hele tiden. Så jeg ville tatt av viskerbladene og fjernet den lista og tatt en kikk under der.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har hørt om dette, men det jeg reagerer på er at jeg har mest vann bak i bilen, i tillegg til vann i "brønnen" under baksetet!

Matten i bagasjerommet var også søkkvåt på høyre siden. Jeg skal uansett sjekk denne proppen, men kan ikke skjønne at vann som kommer inn der vil føre til de problemene jeg beskriver?


Audi A3 sportback ambition. 1,6. 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ved noen bilder for å illustrere problemet. Bilder fra bagasjerom viser avis nærmest baklys som har blitt søkkvåt iløpet av natten. Baksete bildet er i "brønnen" under selve setet. Altså setet er vippet opp. Siste bilde er mørk, men viser en liten dam på passasjersiden. (beklager dårlige bilder, tatt med mobil)

post-62204-13804853874102_thumb.jpg

post-62204-13804853874185_thumb.jpg

post-62204-13804853874257_thumb.jpg


Audi A3 sportback ambition. 1,6. 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut til at jeg har funnet lekkasjen. I bagasjerommet er det et beslag i bunn som er festet med to bolter, der det kommer vann inn gjennom den ene. Har skrudd den ut og smurt godt med silikon inni. Håper det hjelper. Legger ved et bilde.

 

Men har fremdeles en bil som er meget våt innvendig under teppene, noen som har gode forslag til å få dette vannet ut? Har ikke lyst å strippe billen innvendig, det blir ekstremt mye jobb, ikke har jeg garasje heller. Finnes det noe for fuktfjerner spesielt egnet for bil? Andre fremgangsmåter?

[ATTACH]27873[/ATTACH]

post-62204-13804853878413_thumb.jpg


Audi A3 sportback ambition. 1,6. 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt tanken med kupevifte, det jeg er litt skeptisk til er at det er vann ikke bare på matten, men også i isolasjonslaget mot karosseri som ligger under teppet igjen. Frykter jeg må fjerne det øverste laget med teppe for å komme til under denne "skumgummiaktige" isolasjonslaget for å få alt tørt igjen.. Da begynner det å bli mye styr for å komme til.

 

Har sjekket rundt alle vindu, finner ikke fukt/våte områder der. Og har heller ikke takluke. Bilen står som regel parkert i en nedoverbakke med fronten ned. Tror og håper derfor det er lekkasjen jeg har funnet som er synderen.

 

Tenkt å ta en runde til diverse bilbutikker i Bergen til uken for å høre om det er noen som kan ta på seg dette uten at det koster altfor mye.. Tips om forhandlere som gjør dette tas imot med takk:)


Audi A3 sportback ambition. 1,6. 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår