Gå til innhold

Høyt bensinforbruk

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Den motoren kombinert med automat er ingen ökonomibil. Kan jo väre at ting ikke er som det skal. Har värt borti katalysatorer som tetter seg,sensorer som feiler slit at styreenheten kompenserer ved å gi mer bensin etc. Få avlest feilminne,ev avlese at oksygensensorer regulerer som de skal.

Om du f.eks har en termostat som står for mye åpent,da tror tempsensoren at motor er kaldere enn den er,slik at drivstoffmengde ökes,som resulterer i ökt forbruk. Mange faktorer som påvirker forbruket. Men disse motorene er generelt törste. Har du merket endring i forbruk i forhold til tidligere?

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Takk for svar skodaracer.

Den har vært nokså tørst så lenge jeg har hatt den, 2 år i disse dager. Forbruket har derimot vært litt større den siste tiden, opp mot nesten 2L pr mil, så kan være greit å få lest av minnet for feilmeldinger. Skal ha den inn for sjekk av forstilling, så kan ta avlesning i samme slengen.

Hva er mormalt forbruk for Voyager med 2,4L motor og automat, noen erfaringer der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, heeeer er det noe som ikke er helt som det skal vel? 2.4 literne jeg har hatt har ligget på 1,3-1,4 på blandet kjøring! De har vært automat. Dodge'en min med 3.8 bruker jo 1,6 ca på blandet kjøring..

Endret av Mopar-or-no-car

1999 Chrysler 300M 2.7 LR
2003 Chevrolet Silverado 6.6 Duramax
2009 Mercedes Sprinter 318 V6 CDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 5 weeks later...

Min Voyager 2,4 aut. har en motor som har passert 310 000 og føler den har noe indre lekkasje. Har en mistanke om at tempsensor spiller inn mye, noen ganger går den hakkete, særlig i varmt vær. Forbruket på langkjøring (etter hva kjørekomputeren viser) er på 0,9+ pr mil. (Piggdekk) Dette forbruket tror jeg stemmer bra. En time på verksted vil vel holde for en diagnosetest ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår