Gå til innhold

Corsa B Swing 1996 - Bytte ut kasettspiller

Ranger emnet


Øyvind Sønderbye

Anbefalte innlegg

Hei på dere..!!!

 

Min stesønn har blitt 18, tatt lappen og kjøpt en Corsa B, 1996, 1,4. Det sitter en orginal kasettspiller i bilen som ønskes byttet ut. Noen spm i den forbindelse:

 

1) I bilen sitter det en stor plugg som plugges i spilleren. Ser ikke ut som ISO pluggen. Er det overgang å få kjøpt? Hvor?

 

2) Spilleren som sitter der nå, går ikke helt inn. Den butter i en metallplate? Må man kjøpe spiller som ikke bygger så dypt, eller løses dette på en annen måte?

 

3) I bilen er det nå kun lyd i høyttalerne på venstre side i bilen. Jeg tipper på ledningsbrudd et sted. Noen som har noen tips om hvor jeg bør begynne å lete?

 

Veldig glad for svar på dette :-)

 

 

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.

 

Du kan sikkert få tak i en overgang, men du kan bare koble over til ISO stikke.

Jeg vet ikke hvor mye du har koblet men er i utgangspunktet enkelt. Start med å sjekke den nye spilleren, der følger det sikkert med en iso stikke til spilleren. Noen spillere har en egen stikke. på iso stikkene har du en såkalt 2 delt stikke, den ene er til høytalere den andre til konstant strøm (30), tenningsstrøm (15), Jord (31), evt antenne (elektrisk).

Ledningene til høytalerne er som regel 4x2 dvs at 2 og 2 ledninger er av samme farge med enten en hvit eller sort stripe på en av dem.

4x2 = 4 høytalere med + og -.

Med en prøvelampe kan du finne ute hva som er 30 (konstant + til memory) og 15 (tennings +, spiller av og på over tenning).

 

Hvis spilleren går i mot noe kan du sikkert fjærne detta hvis det ikke sitter noe skrudd fast i plata eller den er der av noen spessiel grunn (husker ikke hvordan den ser ut bakfra)

 

Hvis du har bare høytalere på den ene siden har du sikkert koblet feil eller så er det bare innstillinga på spilleren som er justert feil.

 

Håper du blei litt klokere :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår