Gå til innhold

Passat 99 - Elvinduer virker ikke ++

Ranger emnet


Gutten i Røyken

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har diverse elektriske problemer med min 99' Passat. Vet ikke om det betyr noe, men det er en 1.8 (ADR-motor) med Automat.

 

Det mest prekære er at de elektriske vinduene har sluttet å virke, og det ene vinduet står halveis åpent. Ganske upratisk i februar !

Når jeg trykker på bryter for vinduene, så hører jeg at det "klikker" i dørene på alle 4 dører. Altså nesten et slags rele-lyd eller noe, så det kan virke som om "styringen" virker men ikke får strøm eller noe, men dette er jo bare tipping fra min side.

 

Men historien starter litt tidligere.

 

1. For ganske lenge siden (over 1 år) sluttet kupelysene å virke. Alle sammen, så jeg antar det er noe styring et sted?

2. ABS-lampa kom på her for litt siden. Har ikke sjekket så mye annet enn sikringene enda. Hvordan kan jeg feilsøke her?

 

Setevarme har "aldri" fungert på førersiden, men virker på passasjersiden. Så det var en egen tråd her om hvordan man feilsøker på dette, får gi den et forsøk.

 

 

Finnes det noen sikringer på bilen annet en det vanlige panelet? Noen hovedsikringer eller noe et sted?

 

Har hørt om denne styingsmodulen under teppet på førersiden - hvordan kommer man til den? Må setet ut får å komme til eller et kun noen lister mv.? Finnes det noen "manuell overstyring" på vinduet? Kan jeg koble 12v på en eller annen kurs?

 

Styres vindusheisene av komfortstyringa? Hva med setevarmen?

 

Mange spørsmål her - håper noen kan svare på noe :)

 

 

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du bør kjekke comfortenheten, den ligger uder teppe på førersiden. se etter irring/ fuktighet, finner du ikke noe i boksen så følger du ledingingene som går fram mot og opp til sikringsboksen, har hatt samme problem selv.

 

det me at motoren klikker kan vær tegn på at den håller på å ryke, eller at det er en svidd kobling inne i korte til motoren. har nettopp fått lodda min motor til vinduet men ikke montert enda. grunnet dårlig vær.

 

håper svaret kan hjelpe.

 

med venlig hilsen lutroen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår