Gå til innhold

Bilen "dør"

Ranger emnet


saltnes

Anbefalte innlegg

Hei

Min mor har en Leon 1.6 sport 01 som plutselig dør nå hun kjører. Jeg opplevde dette selv med bilen i sverige. Ligger i 140 på mottorveien og så uten varsel sør alt. Hadde da ikke bremsekraftforsterker, servo, instumenter eller noe annet. Bilen starter hver gang, men pluttselig stopper alt. Den har vært flere ganger på verksted, men de finner ikke noe galt. Bilen har gått 168000.

 

Hun vil svært gjerne få den fikset før den selges, så jeg trenger gode råd da ingen av verkstedene lenger klarer å gi svar.

 

Setter pris på alt av tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette skjedde også meg, på fatterns helt nye Mercedes 2011 E220. Samme greia, bilen dør plutselig, men starter alltid opp igjen. Svært farlig, da det kan skje i fart osv.

 

Feilen ble rettet av Mercedes som kom etter bare en times tid søndags formiddag når det skjedde 2-3 ganger på en time. Det var jordingsfeil som gjorde det.

 

Usikker på om det er relevant, u never know.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var borti samme problemet på min Toledo, samt en kollega sin Passat.

Da var det motorstyringsrele'et som måtte byttest. Pos.19

 

Vet at det har vært problemer med tenningslåsen også, men da stopper også viften (i ventilasjonen)

I mitt tilfelle stoppet bare bilen, starte opp igjen og kjøre videre.

Endret av Roger72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Var borti samme problemet på min Toledo, samt en kollega sin Passat.

Da var det motorstyringsrele'et som måtte byttest. Pos.19

 

Vet at det har vært problemer med tenningslåsen også, men da stopper også viften (i ventilasjonen)

I mitt tilfelle stoppet bare bilen, starte opp igjen og kjøre videre.

 

Fått sjekket ut dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår