Gå til innhold

Bilstereoproblem, hvor ligger sikringene?

Ranger emnet


JGHines

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har av forskjellige grunner (en av disse er montering av forsterker) herjet litt rundt bak cd-spilleren i bilen. Når jeg skulle sette denne på plass igjen hadde selvfølgelig den ene avdekningen på skjøten falt løs og jeg kortsluttet + mot gods i cd-spilleren. Det spesielle her er at denne plussen henger på lyskretsen, altså jeg får +12V når jeg skrur på lysbryteren min. Jeg kan ikke finne noen sikring i sikringsboksen min som har gått, og jeg vet ikke helt hvor jeg skal lete videre. Et annet symptom er at jeg ikke lengre kan skru på kjørelys (med tenningen av). Parklys går bra, og kjørelys går bra når tenningen er på.

 

Håper noen har noen fine tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i prinsippet på disse bilene skal det ikke være mulig å skru på kjørelys/nærlys når tenningen ikke er på.

 

Jeg hadde samme problem som deg, jeg jordet + til godset på spilleren, og fant ingen brente sikringer, men alikevell ingen strøm.

Det jeg gjorde, var å legge opp ny konstantstrøm fra en terminal under rattstammen (husker ikke hvilken)

 

Jeg har i senere tid fundert over om det kan være tenningslåsen som har blitt svidd, uten å gjort noe mer med det.

 

Jeg kan desverre ikke gi deg flere tips enn å kanskje skifte tenningslås (eller hva det heter) og krysse fingrene på at det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lys i halve instrumentpanelet, ser på det som sannsynlig at spilleren har blitt matet via instrument, og ved kortsluttning har en lodd i instrumentet blitt ødelagt. La opp nytt rele osv via tenning og matet både spiller og gammel ledning med denne. Fikk liv i spilleren og resten av instrumentpanelet.

 

Takk for hjelp uansett : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår