Gå til innhold

Lett-MC på bilsertifikat - snart lovlig igjen?

Ranger emnet


mazdak

Anbefalte innlegg

Kom tilfeldig over denne gamle artikkelen - http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=513081

 

Prøvde å søke litt om det hadde skjedd noe oppdateringer i forhold til saken, men fant dessverre ingenting. Av ren nyrsgjerrighet sendte jeg derfor en mail til NMCU for å høre om det hadde skjedd noen oppdateringer i saken. Fikk da følgende respons:

 

Hei,

 

foreløpig er det ikke noen endringer på gang. Departementet og

vegdirektoratet har fortsatt

en prosess med høringer i saken.

Vi håper at ting løser seg i løpet av året, du får bare følge med her

http://www.nmcu.org

vi legger ut nyheter tvert :)

 

Litt morro om dette faktisk blir lovlig. Dog kan jeg se for meg en økning i både ulykker og MC-forsikringer dersom dette blir lovlig. Hva synes folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært gøy, men ikke bra om folk med kun kurs for klasse B skal farte rundt på MC. Det er noe helt annet å kjøre MC.. :)

 

Dog er det ikke direkte heftig effekt i en lett-MC, så det spørs vel hvor mye glede man kunne fått ut av det. :P

"Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected."

Ford Fiesta 2013 1.0 EcoBoost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med bellduck her. Hadde vært moro, men ulykkestatistikken vil nok øke ja. Det vil nok forsikringsprisene også da automatisk gjøre.

Med mindre du trimmer så er en 125cc såpass dau at du klarer vel såvidt å holde fartsgrensene. Er dog endel 2 taktere som går brukbart.

Skal definitivt følge med på dette, for da kjøper jeg meg lett mc :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda.. Effekten er nok ikke helt det samme som en tung-motorsykkel. Men poenget med dette er jo at det skal bli litt mer praktisk for de som foreksempel pendler. For min del holder det med en fart på foreksempel 80km/t.. Bare det å slippe bommen, å parkere lettere og slippe høye drivstoffkostnader gjør det interessant for meg. Jeg trenger ikke akkurat 100hk for å komme meg på jobb.. Og moped på 50cc er samtidig ikke så veldig fristende for de fleste med tanke på den lave farten.

 

Jeg tror forresten at du blander sammen moped (50cc) og lett-mc (125cc) Mr.Ldesign. Jeg har hatt Vespa (50cc) tidligere, og har da hatt problemer med å oppnå tilstrekkelig hastigheter på de fleste veier - som du nevner.. Dog tviler jeg på at de fleste lett-mc sliter noe særlig selv i 100-sonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår