Gå til innhold

m-skaiaa; Mårten's MB w210

Ranger emnet


m-skaiaa

Anbefalte innlegg

Hei hei!!

 

Tenkte jeg skulle starte en tråd her om bilen min.

 

Akkurat kjøpt meg ny bil, en MB E230 w210, 96 mod. avantgarde som har rulla 185 000 :)

Den er foreløpig helt original, i god stand, og med minimalt med rust.

 

Legger nå ut bilder av bilen i den stand den var/er i når jeg kjøpte den og kommer til og følge opp med nye bilder og innlegg etterhvert som det skjer ting og tang :)

 

Kom gjerne med innspill/forslag til forandringer, også kritikk dersom dere mener noe ikke passer i det hele tatt på bilen :)

post-68525-13804853817329_thumb.jpg

post-68525-13804853817401_thumb.jpg

post-68525-13804853817439_thumb.jpg

post-68525-13804853817537_thumb.jpg

post-68525-13804853817577_thumb.jpg

Endret av m-skaiaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått ett par pakker i posten i dag :-D

 

-Ny spiller, Kenwood KIV700 Media Receiver

-LED Skiltlys

 

Har også fått på nye skilt og chrome-skiltplater siden sist.

 

Det kommer også en pakke til neste uke med diverse chrome-detaljer innvendig og utvendig :) Bilder kommer.

 

[ATTACH]27369[/ATTACH]

 

LED Skiltlys

 

 

[ATTACH]27370[/ATTACH]

 

Media Receiver

 

 

[ATTACH]27371[/ATTACH]

 

Nye skilt og skiltplater

post-68525-13804853822359_thumb.jpg

post-68525-13804853822404_thumb.jpg

post-68525-13804853822442_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Neste plan er nå og gå til innkjøp av nye baklykter og felger. Se bilder:

 

Er litt usikker på hvilken strl jeg skal ha på felgene, enten blir det 8x18" foran og bak eller 8,5x20" foran og 9,5x20" bak.

Forslag/meninger om hva jeg burde velge? ;)

Noen som vet om 20" vil gå på bilen uten subbing/valsing osv?

 

[ATTACH]29542[/ATTACH]

 

[ATTACH]29543[/ATTACH]

post-68525-13804854056295_thumb.jpg

post-68525-13804854056366_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Naar du kommer opp i 18'' og mer saa er det viktig aa holde deg til riktig ET, og bilen vil kreve virkelig gode dekk for aa ikke spore og dra i vegen.

Bruk gjerne hjuloppsett alla E50 eller E55, de har bredere dekk og felger bak enn forran. Jeg hadde 7.5 x 18 paa min e320 2000 modell. Det var fint paa bilen, men saa litt pusslete ut. Hadde 8 x 17 paa vinter med originalt ET, det fyllte rimelig godt ut forran, men det gaar helt sikkert bra med 8.5 som max forran.

 

Dette er ogsaa fine hjul som passer godt til bilen din; Oz Racing Futura i 8 og 9x18 med et 35.

029.jpg

 

Er litt usikker paa det innpresset 20'' felgene du viser til. Bak er det nok ok, men ikke helt sikkert forran. Du har vel ET37 paa den bilen, og det kan hende at du treffer noe med full sving (men lite sannsynlig), men jeg tror at felgen nesten vil bygge for mye ut. Pass i allefall paa aa ha riktig rulleomkrets paa dekkene.

 

Et tips er at du tar deg en titt her: http://www.mbentusiastklubb.no/smf/ Gaa inn paa dekk el felg, og soek opp din type bil..

Endret av Deltaone

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De felgene deltaone viser til, hadde kledd bilen meget bra etter min mening! Du har ikke vurdert Brock B1 da, med litt bred kant? Så for en tid tilbake en w210 med slike felger, og den var strøken! Har du ikke planer for senk?

89 Nissan Kingcab.

x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for bra svar "deltaone". har lyst på så store som mulig egentlig, men er enig med deg der, altså at 18" kan virke litt pusslete på w210.. Er nok ganske sikker på at det blir disse 20" jeg har lagt ut bilde av, de går nok på bilen nå, men mulig det blir dårlig med plass til senk seinere da? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De felgene deltaone viser til, hadde kledd bilen meget bra etter min mening! Du har ikke vurdert Brock B1 da, med litt bred kant? Så for en tid tilbake en w210 med slike felger, og den var strøken! Har du ikke planer for senk?

 

Jo, har vert inne på tanken, har sett de selv på w210 og bilen kler de for og si det sånn... Hvilke dim kommer b1 felgene i egentlig, 17" og/eller 18"? bredde på de?

 

Jo, vil ha senk også, derfor jeg er usikker på hvilke dim jeg skal velge. tar jeg 20" som jeg har lyst på så må jeg nok valse osv hvis jeg skal ha den lavere :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer nok i begge, men så er det jo dette med riktig ET da. Du må ikke glemme at om du skal kjøre med orginale dempere og fjærer, så blir bilen bra mye "mykere". Fort at felga smeller opp i hjulbua i store dumper da, mot å senke litt, og få på noe litt stivere:)

89 Nissan Kingcab.

x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sant det. Planen er etterhvert og få kjøpt justerbart senkesett.

Men må ta litt etter litt siden det koster en del... angry2

 

Det jeg vil er og få bilen så lav som mulig med så store felger som mulig!! :)

 

Ang. felger så syns jeg at disse var fine "Sorvik94" http://www.partsandretards.no/felger-og-tilbehor/felger/rotiform/nue/rotiform-nue-19

Ikke dumme disse heller: http://www.partsandretards.no/felger-og-tilbehor/felger/vertini/regency/vertini-regency-85-x-19

Endret av m-skaiaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår