Gå til innhold

subaru legacy 1993 prosjekt (nybegynner trenger tips)

Ranger emnet


joakim-hammer

Anbefalte innlegg

hei, har nå så godt som overtatt vår gamle subaru.

 

info om meg og bilen:

 

eg er 17år og skal begynne på bil lappen nå.

eg går på mekanisk grunnkurs og skal gå maretime retta mot maskinist til høsten. men vi skrur en del bil på skulen og eg skrur bil heime. har mest hat 2 takt crossa og mopeder. (over 10 stykk)

 

bilen er gått bittelitt over 100 000 km nå. og har kun hat 2 eigere.

bilen er rustfri! untatt litt på takluka, der lekker det litt inn.

 

 

planer:

 

skifte cluch

porte innsuget?

registereim

vannpumpe

strammehjul

viftereim

takluke? eventuelt brukt! om det er noen som har liggende

aleminiums felger brukte! ønsker å kjøpe!

ny lyddemper som lager bråk og behag! tips

soting

rått annlegg 2x 12" av eit kvart slag... grund zero?

orginal vinge/spoiler brukt. ønsker å kjøpe!

 

kom med tips til styling! ønsker å kjøpe delebil og deler! ta kontakt med meg på msn face: joakim alexander hammer

 

det som er gjort er:

 

neon lys

midlertidig anlegg

kupe varmer

setetrekk

JVC spiller

skiftet div slite deler.

post-60293-13804853817231_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gammel subaru ja :D skulle jeg hatt en subaru hadde jeg gått direkte mot rally tema:) mye gummi, skvettlapper og blå subarufrage :D evt masse stickers:)

 

noe sånnt bare litt finere http://www.decal-co.com/out-flat/jpeg5/roth_p_rq.jpg

 

eller lav med feite dekk:) kanskje litt stance :D http://farm5.static.flickr.com/4076/4770297561_30dfd71121.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, det er kjempebil?

Hvilken motor er det, 1.8 er den jeg liker best, går greit nok, sterk og bruker ikke så gli.

Konstant 4WD eller innsjaltbar?

 

Skifte clutch:

Gjøres som oftest med å løfte ut motor, da er det lettvint å skifte simmerringer på veiva og registerreima samtidig(ryker reima holder motoren siden den er eldre enn 94), så man slipper å tenke på det. Men tar ikke så mye lenger tid å ta ut kassa om det er lettere for deg.

 

 

Hvis du tar deg bryet med å løfte ut motoren,så er det lett å gjøre en del av tinga du tenker på, som å porte innsuget(tviler på at det har noe for seg.

 

Ta deg som nevnt over bryet med å skifte Registerreim, vannpumpe, strammehjul, toppdekselpakninger med pluggtetninger, plugger etc. samtidig. Ventiljustering pleier sjelden å være nødvendig(lurer på om denne kanskje har hydrauliske løftere), Har den fordeler skift og tetningen til fordeler(oljegris)

 

Litt mere lyd tror jeg du kommer mere enn langt nok med ei universal bakpotte.

 

Pass på rusta så har du god bil i mange år.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil :thumb Ser det er mange som bruker glasspack potte på gamle Subaruer, de fremhever mye av den fete boxerlyden

 

Bla deg gjennom denne tråden, mye inspirasjon der:D

http://www.ultimatesubaru.org/forum/showthread.php?t=128494

 

Er vel hydrauliske løftere på denne ja

Subaru 1,8 GL 4WD Sedan 1985 Work log

VW Boble 1300 1967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, takk for mange svar ;) er konstant 4wd 50-50 drift. så gir du gass og svinger ligger den breeed :D motoren tok eg ut for 2 dager siden :) bestilt cluch og de andre slite delene. er en 2.0L eg snakket med dissa på subaru i stryn, de også sa at det hadde ikkje noe for seg å skifte før den sleit pga motoren tok ikkje skade av det. men er kjipt å vere halveges til sverige og så sliter den.

 

men tips med link! til billig/brukt styling ("rally") ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! har fått bilen opp å svive i gjenn og alt funker perfekt :D etter 2 dagersøk med skruing ble det vellykka :P har ønsker om å lage/sveise ny POWERlyddemper. for å få meir lyd.

 

noken som har erfaring med tanke på efekttap av dennslags hjemme mekking? er KUN snakk om endepottedemperen. eventuelt en tekning av en prototype?

 

er også på utkik etter en orginal vinge/spoiler til subaru legacy! om det er noken som har en liggende. :) ta kontakt her på tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår