Gå til innhold

MB 190E 2.0 85 mod. Vond å starte


janni9

Anbefalte innlegg

Hei ! :) Jeg har noen få spørsmål her.

 

Jeg kjøpte meg en MB 190E på fredag. Jeg merket fort at den er veldig vanskelig å starte. Når den står over natta er den veldig vanskelig å få startet. Den starter men den stopper igjen, og når jeg prøver å gi gass stopper den med en gang. Jeg må la den stå å gå i 7-8 min før den kommer skikkelig. Tenkte det var noe med choken? noen som har vært borti dette?

 

 

Så hører jeg en pipelyd etter 10-15 min kjøring, sinnssykt irriterende... Noen som vet hva dette kan være?

 

 

Så den siste tingen, noen som vet om det er en stor jobb å bytte setene? Eller er den festet bare noen få steder så det er lett å skru de ut og sette inn et annet sett som er fra samme type bil?

 

På forhånd takk for svar ! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem 1: dette kan være mye.. Sjekk batteri først. Hvis det er en indikator på batteriet skal det være grønt og hvis det er mørkt må det lades/evt byttes. Om det er bra batteri men tømmer seg for strøm under kjøring er det regulator/børster eller selve dynamoen. Det med at den stopper igjen etter start kan være bensinpumpa.. Skru nøkkelen først ett hakk så skal du høre en suselyd om ikke det må dette byttes. Problem 2: mest sannsynlig er dette viftereim som må byttes eller at vifta er slitt (kupé vifte) ellers kan det være løse gjenstander i bilen som gnisser intil noe. Problem 3: skinnene som framsetene sitter i er boltet fast i gulvet, om du bare skal bytte setene er vell dette bare å ta opp spaken for å flytte setet fram eller bakover, holde den oppe også dytte setet fram eller bakover til setene er fri fra skinnene. Baksetet skal løsnes da det er en lite "tapp" ned mot gulvet under setet som må flyttes på så løfter du bare opp setet. Ryggen er skrudd fast i nederste del av ryggen, løsne de så løfter du ut ryggen. Håper dette var til litt hjelp, ellers er det mange inne på forumet som kan mer om dette.. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem 1 er sikkert kaldstarts sikringen som er gåen, har opplevd nøyaktig det samme selv.

Ligger en sølvboks under frontruten på passasjersiden, bak et deksel som ligger mellom batteriet kupeen.

Ser du nøye etter så skal du finne en vanlig sikring der som sannsynligvis har levd sine siste dager :)

1994 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Hvordan har det gått med bilen ? =)

 

Det går bra med bilen :) Men har ikke fått fikset problemene. Den er fortsatt vond å starte men mye letter nå når det er varmere i været :) Tenkte jeg stikker til Mercedes med bilen så de kan feilsøke og finne ut hvor pipingen kommer fra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, samma som med min også.. Spent på hva som feiler din. De finner det sikkert ut :) Tenker jeg gjør det samme selv snart, vis jeg ikke finner ut hvorfor den har så vanskelig for og starte når den er kald :)

Mvh Kris

 

Opel Vectra CD 1.8 16V 98 mod.

MB 190E W201 2.0 89 mod.

MB C180 W203 2.0 01 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår