Gå til innhold

HVA er Galt med Vindusviskerene mine ?GOLF 4

Ranger emnet


Jonas Casanova Zahl

Anbefalte innlegg

Heisann. Det tyder på at bryteren din ikke er god. Ville tatt en tur på huggeriet i første omgang å få tak i en slik bryter. I værste fall så koster dem ikke all verden i Tyskland disse her ;)

 

http://www.ebay.de

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Heisann. Det tyder på at bryteren din ikke er god. Ville tatt en tur på huggeriet i første omgang å få tak i en slik bryter. I værste fall så koster dem ikke all verden i Tyskland disse her ;)

 

http://www.ebay.de

 

har samme problem, den stopper etter en stund, men viskerne stopper opp midt på ruta :S

bakrute visker virker heller ikke, der tror jeg det er en gåen motor. så det er forsovet greit.

men vært greit å vite om mitt samme problem er enheten tannhjulet i motoren som er gåen eller brytern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daywalk3r: at viskerne stopper midt på ruta skyldes trolig at akselen fra viskermotoren har glippe i festet mot overføringene, typisk p.g.a. forsøk på å starte viskerne med stor motstand p.g.a. snø eller is.

 

Løsne muttera fra viskermotoen, drei viskerne på plass, og stram til igjen.

(kan være litt vanskelig å komme til på noen biler)

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daywalk3r: at viskerne stopper midt på ruta skyldes trolig at akselen fra viskermotoren har glippe i festet mot overføringene, typisk p.g.a. forsøk på å starte viskerne med stor motstand p.g.a. snø eller is.

 

Løsne muttera fra viskermotoen, drei viskerne på plass, og stram til igjen.

(kan være litt vanskelig å komme til på noen biler)

 

--

 

forsøkte dette igår uten hell, annen ting er at selv om brytern står på "stop" og jeg starter bilen så går viskerne et par runder og stopper midt på ruta, vis anelse om det er bryter'n eller motorn/dårligkontakt i motoren. men er det noe tips og triks for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsøkte dette igår uten hell, annen ting er at selv om brytern står på "stop" og jeg starter bilen så går viskerne et par runder og stopper midt på ruta, vis anelse om det er bryter'n eller motorn/dårligkontakt i motoren. men er det noe tips og triks for dette?

 

Godt mulig visker releèt ditt, som begynner og synge på siste værs.

Hadde lignendes problem på min bil, viskererene levde sitt eget liv. Uansett hva viskerhendelen stod på.

Kjøpte meg nytt releèt og monterte det under dashen på førersiden.

Etter nytt releèt montert, virket viskere som normalt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår