Gå til innhold

problemer med luftmengdemåleren.

Ranger emnet


andre88

Anbefalte innlegg

for ca en måned siden oppførte bilen seg rart, rar på tomgang og ville ikke opp i turtall.

leverte den på verkstedet og fikk beskjed om at diagnose-verktøyet sa at det var defekt LMM.

Denne ble byttet (noe de tok GODT betalt for).

 

Nå har jeg fått de samme symtomene, men har lært litt mer om denne måleren.

Prøvde derfor å koble den fra, og da gikk bilen mye bedre.

Ringte verkstedet, de skulle se på det neste uke, jeg spurte samtidig om han kunne tenkte seg hva som hadde skjedd.

Han trodde ganske det var noe muffens med det elektriske.

men da burde vel ikke alle feilene forsvunnet når jeg kobler måleren av, og blitt dritt igjen når jeg kobler den på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok LMM som ikke er god. Når du kobler av denne så vil ikke bilen få riktig blanding av luft/bensin, nor som resulterer i enten for tykk eller mager blanding.

 

Hva slags bil gjelder dette? Opel Astra F og Vectra med EcoTec motorer sliter veldig med luftmengdemålere. Her kan du skru dem av og prøve å rengjøre LMM-tappen med q-tips og sprit, da det kan ha lagt seg noe møkk på denne.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er en slk 230.

Idag ble alt enda mer merkelig, samme symtomene som igår, bare at lmm ikke var koblet inn.

 

Dette er helt normalt. Den vil fortsette slik til problemet er løst ;)

 

Skal sjekke luftfilteret når jeg kommer hjem fra jobb.

 

Kjempebra! Legg gjerne ut bilder av bilen din om du har noen ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan man jommen lure på. Hadde det slik på en av mine gamle biler jeg også. Blir aldri klok på LMM uansett :wonder:

 

Pen bil forresten ;)

 

Får du opp noe varsellampe i bilen når den begynner å tulle med deg? Uansett så skulledu få tatt en diagose av den og funnet ut av dette.

Fikk du sjekket luftfilteret ditt forresten?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden den er så far og til ville jeg forsikret meg om at lambda sondene er ok, hvis disse er ok må det være dårlig kontakt ett sted mellom LMM og hjernen.

 

En diagnose vil fortelle om sondene fungerer slik de skal.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår