Gå til innhold

Nifco: 1995 Mercedes c200/w202 - rullende prosjekt

Ranger emnet


Nifco

Anbefalte innlegg

Hei :) Er ny her, så dette er mitt første bidrag til Bilforumet.

 

Dette er min første Mercedes, kjøpte den i sommer etter jeg krasja 240'en.. :( (førstebilen)

Har bare positive ting å si om bilen sålangt. Den har gått bare 170 000, så den har lenge igjen å leve.

Når det kommer til rust, er det minimalt med det. Kun på de vanlige plassene - kanaler og hjulbue.

 

Men, jeg er selvsagt ikke helt fornøyd med hvordan den ser ut, så dette er planene.

Ikke noe storprosjekt, men stort sett en kosmetisk oppgradering. Kom gjerne med tips og ideer =)

 

Planene:

(tykk skrift = gjort)

Felger

Senk

Nye framlykter

Nye baklykter

Spredere/grøftelys

Ny grill

Anlegg

Liten motoroppgradering - tips?

Soting av ruter

Fikse diverse småfeil

Fjerne rustflekker

Få tak i skvettlapper til v. side

Øyelokk?

post-68419-13804853810782_thumb.jpg

post-68419-13804853810879_thumb.jpg

post-68419-13804853810919_thumb.jpg

post-68419-13804853810964_thumb.jpg

post-68419-13804853811008_thumb.jpg

Endret av Nifco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Flott bil og prosjekt!

holder på med samme prosjektet selv. Gjorde seg med avantarde grill og nye baklykter! kor kjøpte du baklyktene? :)

Går det ikke å få 6x9'erne lengre ned i hattehylla vist du skjønner? for min smak ble di litt for synlig, men ikke ta det personlig, heh

 

Takk skal du ha! Hyggelig med svar :)

Jeg kjøpte baklyktene på autoroyal.no, kostet rundt 1300kr.

Det skal la seg gjøre, men det er nok mye mer jobb. Er jo et hulrom mellom selve hattehylla og stålet under. Jeg tenkte først å bruke en 22mm plate, men da kom høytalerne for langt opp slik at de tok i bakruta.

Denne løsningen var ganske vanskelig, men jeg ble fornøyd :)

Lykke til med bilen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! Hyggelig med svar :)

Jeg kjøpte baklyktene på autoroyal.no, kostet rundt 1300kr.

Det skal la seg gjøre, men det er nok mye mer jobb. Er jo et hulrom mellom selve hattehylla og stålet under. Jeg tenkte først å bruke en 22mm plate, men da kom høytalerne for langt opp slik at de tok i bakruta.

Denne løsningen var ganske vanskelig, men jeg ble fornøyd :)

Lykke til med bilen din :)

 

 

Bare hyggelig :D

Tror eg skal bestille meg sota led lykter fra tyskland, tror det kan bli bra :) ihvertfall litt billigere å bestille utenlands enn å kjøpe i norge..

vet ikke om eg gidder å bygge anlegg i første omgang, er godt det som står i, kanskje montere bass, fant en lur måte å bygge bass på her: http://img.photobucket.com/albums/v287/adsfghedy/IMG_0065.jpg

Har god tid, så kommer til å bruke lang tid på ting som skal gjøres, så eg ikke angrer seinere, hater å ta ting opp igjen :doh

Kjekt med byggetråder så du kan stjele ideer fra :spin

Får vell kanskje lage en tråd etterkvert ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :D

Tror eg skal bestille meg sota led lykter fra tyskland, tror det kan bli bra :) ihvertfall litt billigere å bestille utenlands enn å kjøpe i norge..

vet ikke om eg gidder å bygge anlegg i første omgang, er godt det som står i, kanskje montere bass, fant en lur måte å bygge bass på her: http://img.photobucket.com/albums/v287/adsfghedy/IMG_0065.jpg

Har god tid, så kommer til å bruke lang tid på ting som skal gjøres, så eg ikke angrer seinere, hater å ta ting opp igjen :doh

Kjekt med byggetråder så du kan stjele ideer fra :spin

Får vell kanskje lage en tråd etterkvert ...

 

Led er fint ja :D Har planer om å bestille klarglass lykter framme, blir nok fra ebay :D

For et stygt interiør! :oohh

Er lurt å gjøre ting ordentlig ja ;) gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Led er fint ja :D Har planer om å bestille klarglass lykter framme, blir nok fra ebay :D

For et stygt interiør! :oohh

Er lurt å gjøre ting ordentlig ja ;) gjør det :)

 

Blir bra med klarglass lykter! :D

aldri sett verre interiør! men fin løsning på bassen. stjelte bildet fra denne byggetråden: http://www.stanceworks.com/forums/showthread.php?t=18433&page=2

 

Tøft med stance på w202, synd det så sinnsykt dyrt med coilovers :doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra med klarglass lykter! :D

aldri sett verre interiør! men fin løsning på bassen. stjelte bildet fra denne byggetråden: http://www.stanceworks.com/forums/showthread.php?t=18433&page=2

 

Tøft med stance på w202, synd det så sinnsykt dyrt med coilovers :doh

 

Satser på det :)

Har lyst på coilovers, men er dyrt ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Har du koblet grøftelysa ned til de nede, eller er de ved siden av hovedlyktene fremdeles fungerende? :)

ang klarglasslykter forran, husk å bytt blinklys, samt få lykter som er E-merket.

ville forresten også vurdert xenon i grøftelysene, gjerne 6000k :)

ellers en bil med potensiale :)

Mvh

Stian

 

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Takk for svar :)

Har koblet grøftelysene rett i kontakten til de originale tåkelysene, så det er ikke noe lys der nei :p

Ble en midlertidig løsning da jeg ikke fant strøm i motorrommet der og da.

 

Akkurat det med xenon vurderer jeg nå :)

 

Kosmetiske oppgraderinger er satt litt på hylla pga forstillingskontroll, der jeg fikk beskjed om å bytte samtlige bærekuler :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår