Gå til innhold

Vrang bagasjeromsluke på Passat 3bg..

Ranger emnet


hanse89

Anbefalte innlegg

Hei.

 

I dag tidlig så slo luka seg vrang. Det hørtes ut som en motor som åpnet seg hele tiden, og da jeg prøvde å lukke kroken som låser døren, så åpnet den seg med en gang den var i låst posisjon.

 

Nå er det ingen lyd derfra i det hele tatt og jeg må bruke nøkkel for å få åpnet døren. Da jeg var ute og kjørte ista, så var symbolet for åpen dør på, men lyset i bagasjerommet lyste ikke. Er dette tegn på kortslutning?

 

Var innom Møller og de sa at det sannsynligvis var en kortslutning i ledningsnettet, evt en mikrobryter som har røket.

 

Tenkte jeg skulle ta en titt på det selv, så jeg prøvde å ta av dekslet som skjuler tinga. Men det sitter fast i to klips som er festa til de håndtakene man har på innsiden av døra - noen som vet hvordan man lett får av disse? Det var ikke bare å dra, slik som det var på de andre klipsene.

 

Og er det andre som har erfaring med denne type problem? Er det easy-fix eller burde man sende den inn på verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg vet ikke hvordan det er med begasjerommet, men det er jo en del problemer med bakdørene på disse bilene (samme symptomer)

dette er ofte i ledningsnettet. det ligger en comfort boks under passasjer setet som alle koblinger bakover ligger. disse kan irre å gi problemer med sentralåsen. så jeg ville begynte med en do it your self på ledningsnettet. se etter brudd på ledninger. irring på ledninger osv. ikke gjør denne jobben på verksted hvis du har tid å mulighet til å gjøre det selv. det kan fort koste både 4 og 5 arbeidstimer bare i feilsøking. er heller ikke noe fan av verksted på disse jobbene da de veldig ofte skylder på dyrere komponenter. en annen ting du kan gjøre hvis du kommer til er å koble fra sentrallåsen på bakluka å se om den virker manuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår