Gå til innhold

Kræsja 6n i lyktestolpe!!! :(

Ranger emnet


Marcolsn

Anbefalte innlegg

Aj da, den er lei. Jeg har retta opp to biler på billigmåten. Fungerer som følger. Skru av flest mulig skadede deler, da er det lettere å se hvor mye som er skadet.Skjerm, lykter, panser, osv. Skaff nye deler på bilopphoggeri, helst i samme farge.

 

Hvis vangen på den sida er trykt mye inn, kan feste en lastestropp i den og andre enden i noe mothold, f.eks et tre. Så er det bare å rygge forsiktig, helst mens noen følger med så du ikke drar for langt. Så kan du "finrette" med jekk, slegge, hammer eller det som måtte passe. Så er det bare å montere alt sammen igjen, ofte vil småfester til mindre viktige ting knekke av. Dette løser man med god fantasi, strips, skruer og patentbånd der det måtte passe.

 

Dette høres helt vilt ut, men kan faktisk bli veldig greit. Og billig er det ihvertfall, er ikke lenge siden jeg kræsja og måtte rette på denne måten. Tror det kosta meg en tusing eller to, skal prøve å finne fram den tråden så kan du se hvordan det ble.

 

Merk deg at forstillinga klarte seg i mine tilfeller da. Det er litt verre hvis den også får seg en trøkk.

 

Edit: her er tråden http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/242093-johans-mercedes-230te-solgt-11.html

Endret av JChE

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Dattera i huset gjorde det samme, men med mindre skader på bilen. Der var bare ytterskjermen, blinklys, grillist, ytre og indre fanger skadet. I tillegg måtte bærebroa byttes. Det var på nippet til å lønne seg. Fikk fatt i en delebil med samme fargekode. Kjøpte ny bærebro med foringer og kule. Med forstillingskontrollen, så fikk jeg satt bilen i stand igjen for ca. 5.000 spenn.

 

Jeg er helt enig med en annen her; Selg deler, og kjøp deg en tilsvarende bil. Bruk det som er bra på den du har nå på den nye, og du har spart både penger og arbeid. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår