Gå til innhold

Opel kadett -77 fra rusthau til banebil

Ranger emnet


244volvo

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått tak i en Kadett C. Bilen handlet jeg for usle 7 000 kr. "ferdig rustsveiset". Eeeehhh jaa.... Eller ikke.

Har lenge hatt lyst på en Kadett C, men pga at jeg ble tidlig far og kjøpt hus og hund så måtte jeg vente litt.

Jeg er egentlig en volvomann, så blir nok noe volvo på bilen.

 

Planen er fullt bur, volvo turbomotor, girkasse og bakaksling, racing understell. Prøve å holde lav vekt og hk et sted mellom 200-250.

Penger er jeg ikke full av, så kommer til å ta tid, både med sparing og selve arbeidet.

 

Skal demontere alt først og så få den helt rustfri og grunne den. Enten få den sandblåst eller sandblåse/slipe alt selv. Jeg jobber som oppretter på Audi, så jeg er vandt med å slipe rust.

Så når dette er ferdig skal motor og alt som skal på bilen tilpasses før den lakkes under, innvendig og utvendig.

 

Planene kan virkelig endres når jeg kommer lenger ut i prosjektet når det gjelder motorvalg og slikt.

 

 

Hvis noen vil gi meg en skikkelig forklaring på hvordan jeg skal legge ut bilder så hadde det vært fint. Har lagt noen bilder inn på photobucket, så trenger hjelp derfra.

Volvo 945 B230FK 1995

Volvo 240 B230F 1988

Opel Kadett C 2.0 1977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synst det er like kjekt å se på nye kadettc proskjekter,,,blir spennendes dette da,,, skal du "bosse" jøtul motoren som du har tatt ut? intressert å selge deler fra den evt?

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg og en kamerat prøve å få demontert resten av bilen. Tanken, styring, vinduer, bremsekraftsforsterker, forstilling og bakstilling. Tar nok noen bilder av dette også selv om det ikke er kjempe spennende.

Når bilen er ferdig demontert sendes den til sandblåsing.

Volvo 945 B230FK 1995

Volvo 240 B230F 1988

Opel Kadett C 2.0 1977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nice blir spennendes, virker som dette skal gjøres orntlig fra bunnen av:) du kan jo evt sømsveise etter sandblåsing også da for å forsterke litt, bla rundt dempertårn osv osv...

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble gjort litt på lørdagen. Fått av bakstillinga og tanken og diverse småting som bremsekraftsforsterkeren og dørtrekk, div. ledninger, vinduer og slikt. Har også satt i gang vinkelkutteren litt, kappa vekk den opphøyninga som er under baksetet for å få tatt alt rust under der + for å spare litt vekt. Kappa også vekk det "krysset" som sitter mellom tanken og bakseteryggen, skal forsterke dette senere på en eller annen måte. Bare å komme med tips og triks dere få som leser tråden :)

 

P1013217.jpg

 

P1013216.jpg

 

P1013234.jpg

 

P1013232.jpg

 

Overraskende lite rust under altså. Deilig!

P1013229.jpg

 

P1013228.jpg

 

P1013225.jpg

 

P1013221.jpg

 

P1013224.jpg

 

Denne er da vekke.

P1013220.jpg

 

Syns disse bremselysene faktisk var litt stilige!

P1013219.jpg

Endret av 244volvo

Volvo 945 B230FK 1995

Volvo 240 B230F 1988

Opel Kadett C 2.0 1977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at dette kommer til å bli dyyyrt.

Så har bestemt meg for å ha den originale 1200 forstillinga, forsterket da selfølgelig. Original styring uten servo, men med kortstyring fra pedersen racing. Ikke ha bramsekraftsforsterker, pga jeg skal ha nytt pedalsett og fordi jeg har på følelsen at det kommer til å bli litt trangt når den nye motoren kommer oppi.

Vet at dette er lenge til, men greit å lufte noen idéer i tilfelle noen har noe de sku ha sagt :)

Dette er mitt første ordentlige prosjekt, så trenger tips og slikt, har bare pussa opp ett par biler før dette.

Volvo 945 B230FK 1995

Volvo 240 B230F 1988

Opel Kadett C 2.0 1977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår