Gå til innhold

Bilistenes aksjonsgruppe mot høye bil, bensin og diesel avgifter

Ranger emnet


Power 68

Anbefalte innlegg

Bilistenes aksjonsgruppe er for deg som syns at Norske bilister allerede betaler for mye i avgifter.

 

Vår e-mail adresse er: bilistenes_aksjonsgruppe@hotmail.no

 

Vi er en aksjonsgruppe og lager aksjoner i kampen mot de altfor høye norske avgiftene og bomringer.

 

Gruppen er ikke politisk styrt og har ingen motforestillinger til å ha Siv Jensen eller Jens Stoltenberg som statsminister så lenge bilavgiftspolitikken er fornuftig.

 

Vårt mål er ikke å avskaffe avgifter, men få dem ned på et normalt Europeisk nivå.

 

Du er medlem her for at du selv aktivt har søkt om medlemskap eller blitt meldt inn av en av dine venner.

 

Vet du ikke hvorfor du er medlem kan du se under varsler på din facbook profil. Der vil det stå hvilken av dine venner som har lagt deg til i denne gruppa. Du kan melde deg ut av gruppa med å trykke på ”Forlat Gruppe”

 

Les også våre Gruppe regler som ligger under dokumenter.

 

 

bilistensaksjonsgruppe@groups.facebook.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bensinprisene har økt med nesten 100% på 10 år! I januar 2002 betalte jeg kr.7,89 for en liter bensin. Det gir en økning på ca. 90%. Til sammenligning steg konsumprisindeksen i samme periode med 20%. Statoil selger bensin i Russland til 5kr literen. Dette er ren svindel mot det Norske folk! Det er folket som eier oljen IKKE Statoil eller Ap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivstoffprisen isolert sett er kanskje ikke så ille, men med reg.avgift/importavgift, bompenger, årsavgift, omregisteringsavgift, miljøavgift på dekk, osv., så blir nok bil DYRT i Norge

 

Dette har du helt rett i Mondeo. Det er svindyrt i Norge. Et av verdens rikeste land som har slike sinnsykt høye skatter og avgifter tilknyttet bilbruk. Hvis det skal bygges en liten veistubb så kommer en ikke unna bompenger. Hva med alle de skattene og avgiftene vi allerede betaler da? Av alle de skattene og avgiftene vi betaler inn til statskassen, blir bare en brøkdel brukt til å bygge nye veier og vedlikeholde eksisterende veier.

 

Vi i Norge bruker 18 prosent av inntekten på bil og transport, mens gjennomsnittet i Europa er 12 prosent. Regjeringen påstår at bilene i Norge er "billige" når vi tar med lønnsforskjellen. Men vi bruker støre andel av lønna vår og regjeringen villeder oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi hatt like gode veier som f.eks. Sverige, Danmark eller Tyskland, samt like nye biler som Sverige eller Tyskland, så hadde vi ikke hatt så mye å klage på. Men når vi har Europas eldste bilpark, Europas dårligste veier, Europas dyreste drivstoff OG Europas dyreste biler, da har vi mange og GODE drunner for å klage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes prisen på all samfunnsnyttig infrastruktur burde vært jevnere fordelt. Irriterer meg at de uten bil eksluderer seg selv med god samvittighet fra større del av regningen. De er vel så avhengig av veinettet selv om de ikke fysisk sitter bak et ratt selv. Per min viten er det ingen butikker (ennå) som har en ku stående i kjøledisken for å bli melka, søppel hentes hos alle og brannbilen skal frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser både kollektivt og kjører bil og MC. For det første er bensin i Norge desverre ganske billig. I Tyskland koster det nesten 13 kroner literen, og timelønna til en normal Tysker er halvparten av en Nordmann.

 

Hvis noen har prøvd å kjøre tog i Norge vil de for eksempel oppleve at a) Toget sannsynligvis ikke går dit de vil på tidspunktet de vil b) det er svindyrt. Det er helt utrolig at det er langt billigere å fly fra Oslo til Kristiansand enn å ta toget, samtidig som man må bytte tog i Kongsberg (tror jeg det var) fordi sørlandsbanen ikke går til Oslo.

 

Norge har dårlig utbygd infrastruktur generelt, og jeg vil hevde det er fordi vi har for mange politikere fra små steder på vestlandet og Nord-Norge. Folk med lokal lojalitet til et lite tettsted fremfor å tenke på landet som et sted som knyttes sammen av de store byene og tettstedene. Folk som Kjell Opseth har mye av skylda.

 

Jeg mistenker også at mange av disse folkene er rett og slett redde for det moderne samfunnet, fordi det er så annerledes enn der de kommer fra. Når en politiker seriøst kan foreslå at unge menn ikke bør få kjøre bil på kvelden sier det mye om hvordan disse folka tenker.

 

Skal vi få fart på Norge må vi få inn flere urbane politikere.

08 Alfa Romeo Brera

98 Citroen Xantia 3.0 Activa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det regjeringen ikke tenker på er at når de skrur opp prisene på drivstoffet og pøser på med bomringer, blir jo alle nødvendige varer som vi er avhengig av mye dyrere. Transportselskapene driver jo ikke med veldedighet de heller. Alle sammen er avhengig av penger for å kunne overleve. Det er oss forbrukere som blir rammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at veldig mange bilfolk liker å legge skylda på staten og "sosialistene". Dette går jeg utifra de får fra div diskusjonsforumer på internett, samt lederspalten i Amcar som man skulle tro var skrevet av Siv Jensen's bror (som er oljelobbyist).

 

Det er åpenbart at AP har en del av skylda siden de har hatt makta i så mange år, men i Norge har stortinget mye mere makt enn mange vet. Og der sitter FRP og H og stemmer med på alt fordi de vet at de kan renvaske seg for ansvar så lenge de ikke sitter i regjering.

 

Det er jo også interessant at Statoil setter bensinpris-rekord samme dag som de offentliggjør et rekordoverskudd på 25,5 millarder ETTER SKATT. Og dette oljeselskapet skal liksom være eid av folket? Mens høyresiden gnåler om at staten må selge seg ut av denne pengefabrikken mener jeg vi må inn med tøffere statlig styring, for det er åpenbart at de er på ville veier.

08 Alfa Romeo Brera

98 Citroen Xantia 3.0 Activa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår